Șoferii români sunt frecvent confundați de un anumit indicator rutier, cel cu o mașină neagră și două săgeți galbene. Acesta nu este întâlnit des pe drumurile publice și mulți conducători auto nu își dau seama ce semnalizează.
Indicatorul în cauză este folosit pe sectoarele de drum unde se execută lucrări pe partea carosabilă. Semnalează o denivelare față de banda alăturată, avertizând astfel șoferii să își reducă viteza și să fie mai atenți.
O altă confuzie este adesea creată de indicatorul cu o bulină neagră într-un triunghi roșu. Acest indicator face parte din categoria indicatoarelor de avertizare și semnalizează o zonă cu risc ridicat de accident. În mod specific, indică un sector de drum cu lungimea de maximum un kilometru, pe care, într-o perioadă de cinci ani consecutivi, s-au înregistrat minimum zece accidente grave de circulație, soldate cu cel puțin zece persoane decedate sau rănite grav.
În ceea ce privește interacțiunea cu agenții de poliție, mulți șoferi nu își cunosc drepturile și obligațiile. În primul rând, agentul trebuie să se prezinte, iar șoferul are dreptul să îi ceară legitimația. În al doilea rând, agentul trebuie să comunice motivul opririi. În cazul în care este instituit un filtru, șoferul are dreptul să solicite ordinul de serviciu, care trebuie să includă data și intervalul orar în care se face filtrul, străzile pe care se acționează și numele persoanelor din echipaj. De asemenea, actele se cer pe un motiv anume; legea nu mai permite oprirea mașinilor și apoi căutarea unui motiv de amendă. În fine, la oprire, agentul trebuie să comunice șoferului motivul și nu poate sancționa decât pe baza acelui motiv.
Totodată, când un șofer primește o amendă, acesta are două locuri unde trebuie să semneze: unul prin care recunoaște fapta și al doilea că a luat la cunoștință faptul că a primit amenda. Astfel, șoferul poate semna că a luat la cunoștință amenda, dar nu este obligat să recunoască fapta. În acest caz, poate convoca la tribunal agentul de poliție sub asistența juridică.