Ken Wilson, rezident în Vacaville, California, a descoperit recent că factura sa de energie electrică era atribuită greșit, plătind de ani buni pentru consumul unui alt apartament. Aceasta a devenit evident după ce a observat că plătea mai mult decât trebuia, deși făcea eforturi să economisească energie, potrivit dezvăluirilor făcute pentru postul local de televiziune KMAX/KOVR și preluate de The Guardian.
„Am încercat să economisesc energia electrică și să-mi reduc costurile pentru că facture devenise foarte scumpă”, a mărturisit Wilson. Îngrijorat de suma ridicată, el a contactat compania de utilități PG&E, care a delegat un muncitor pentru a investiga situația. „Am crezut că există o scurgere sau că cineva îmi fură electricitatea sau că aparatul care contorizează este defect, pentru că ceva nu era în regulă”, a explicat Wilson.
Investigația PG&E a scos la iveală că contorul său era greșit conectat la apartamentul nr. 91, nu la apartamentul său, nr. 90. Analizele companiei au indicat că această eroare data cel puțin din 2009. Cu toate acestea, Wilson a declarat că s-a mutat în apartament în 2006 și suspectează că ar fi fost facturat incorect încă de atunci, pe o perioadă totală de 18 ani.
Luni, PG&E și-a prezentat scuzele printr-o declarație oficială, recunoscând că „numărul contorului pentru apartamentul clientului a fost facturat unui alt apartament începând din 2009”. În ciuda corecțiilor care urmează să fie implementate, Wilson va continua să plătească factura vecinului său pentru o perioadă, deoarece modificările vor putea fi efectuate doar în următorul ciclu de facturare.
Wilson și-a exprimat, de asemenea, speranța că povestea sa va putea preveni situații similare în rândul altor consumatori: „Sper doar că această poveste îi va ajuta și pe alții. Nu pot fi singurul.”