Reclamă

Criza în care ne aflăm a determinat ca prețurile să explodeze în ultima vreme, unele situații încadrându-se, pe bună deptate se pare, în sfera extremului.

Pentru această pâinea a fost folosită maia, și nu drojdie din comerț. Maia este un tip de drojdie mai sănătoasă, făcută în casă și, cum în această perioadă nu prea se mai găsete drojdie pe rafturile magazinelor, această variantă este ideală, consideră gospodinele. Pâinea cântărește nu mai puțin de 1 000 de grame, astfel că prețul acesteia a ajuns pe OLX la 20 de lei. În anunț se specifică faptul că această pâine poate fi livrată la domiciul în București sau Ilfov. Gopodina nu vinde doar pâine, ci și mâncare, dar și prăjituri.

Prețurile au suferit modificări mari în ultima vreme, fapt care pur și simplu „au speriat lumea”. Adrian Oros a făcut declarații în acest sens. Acesta mențioează faptul că explozia de prețuri s-a constatat la multe lanțuri de supermarketuri din țară.

 

„Aş vrea să mă refer la faptul că încă de la începutul crizei, noi, din Ministerul Agriculturii, şi prin Direcţiile Agricole Judeţene am declanşat o acţiune de monitorizare a preţurilor la raft. Şi am luat majoritatea retailerilor mari, lanţurile de magazine. Şi avem monitorizări în data de 17 (n.red. – martie 2020), deci a doua zi după declanşarea stării de urgenţă, în 19 şi în 24. Am luat, sigur, principalele produse de bază. Şi dacă ne uităm şi analizăm situaţia pe care o avem aici, imediat, în data de 17, preţurile au crescut brusc la aproape toate aceste produse de bază, dar constatăm că în data de 19 şi în data de 24, majoritatea dintre aceste preţuri, mai puţin mărfurile care vin din import, au revenit la valorile iniţiale. Diferenţe foarte, foarte mici. Asta mă refer la marii retaileri.

Nu contest că în anumite magazine de cartier sau în anumite pieţe unii indivizi nu au încercat şi nu au reuşit să facă speculă şi, la un moment dat, să crească aceste preţuri, dar pe termen lung am constatat că, într-o săptămână, chiar dacă la început preţurile au crescut brusc şi au speriat lumea, ele au coborât simţitor din două motive, spunem noi. Este vorba de o schimbare de comportament de aprovizionare, pentru că iniţial la declanşarea crizei toată lumea a alergat şi a făcut stocuri, iar apoi cumpărăturile au devenit din ce în ce mai puţine. În paralel s-au închis şi restaurantele şi fast-food-urile” – a declarat oficialul guvernamental.


Reclamă

Share.

Mihaela are 22 de ani. A absolvit studiile la Facultatea de Litere, „Universitatea București” și activează în domeniu de 3 ani, lucrând la mai multe publicații.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro