Marile branduri de lux se întrec în aceste zile pe podium în a-și etala noile colecții. Se întâmplă în cadrul unuia dintre cele mai așteptate evenimente de peste an de către împătimiții domeniului fashion. Săptămâna modei de la Milano aduce în acest an noi perspective în domeniu, care ar putea schimba definitiv percepția oamenilor despre lux. De altfel, deja unii analiști în domeniu vorbesc despre o adevărată nouă eră a modei. Curentul a pornit din viziunea marilor branduri de lux precum Gucci, Prada sau Max Mara, care au ales să promoveze în acest an pe podium un aspect mai accesibil al modei.
Marile branduri de lux pun accent pe „modestia” vestimentară
În ultimii ani sfera modei a căpătat o latură aproape inabordabilă chiar și pentru împătimiții acesteia. În fiecare sezon, noile colecții aduse în față de marile branduri de lux căpătau parcă forme deloc adaptate unui context al vieții firești, și nu facem referire la zona de haute couture. Colecțiile ce țin de această sferă a modei sunt originale, aparte și sunt realizate strict pentru a fi expuse pe podium.
Colecțiile de piese vestimentare prezentate în ultimele ediții ale Fashion Week-urilor din Milano sau Paris aduceau în față o interpretare greu de abordat a modei. O spuneau de altfel numeroși critici ai domeniului. Bărbați pe tocuri cu rochii, pene, combinații de materiale și croiuri ciudate, toate erau propuse ca idei nonconformiste de a crea ținute la modă. În presa internațională s-a vorbit chiar despre o adevărată răzvrătire a unor împătimiți ai modei după ce astfel de colecții au fost prezentate publicului. Dincolo de percepția privitorului, în mod cert, creația trebuie să rămână în sfera obiectivității.
Totuși, spre marea surprindere a multora, anul 2023 aduce noi rezoluții în modă. Acestea au fost aduse în față în primele show-uri ale Săptămânii Modei de la Milano.
Prada, Gucci și Max Mara redefinesc moda prin „modestie”
Prima zi din cadrul celui mai important eveniment de modă din an a adus uimire în rândul pasionaților de fashion. Marile branduri de lux lasă de înțeles că vor să schimbe percepția despre modă și redefinesc naturalul, simplitatea și modestia. Branduri precum Prada, Gucci sau Max Mara au urcat pe podium modele îmbrăcate cu haine simple, din materiale accesibile ca preț, cu un croi curat, lejer și lipsit de extravaganță. Cu siguranță noutatea a stârnit uimirea nu doar a criticilor de modă ci și a simplilor admiratori ai domeniului fashion.
Prada a punctat frumusețea în detalii mici și simplitate. De altfel, marele brand de lux a concluzionat legat de perspectiva acestui an că ” frumusețea face parte din lucrurile normale”.
„De ce să nu dăm importanță aspectelor ce țin de viața de zi cu zi a oamenilor?”, a spus Raf Simons, designerul de la Prada.
Gurile rele au concluzionat însă că marile branduri de lux au găsit astfel de cuviință să „coboare ștancheta” de la opulență la accesibil, într-un context economic dificil pe care întreaga lume îl traversează.
Nu este singura abordare care o a uimit în cadrul ediției din acest an a Fashion Week Milano. În prima zi, au urcat pe podium femei simple, din toate domeniile sociale pentru a arăta că moda este destinată tututor. De altfel, ideea a aparținut agenției de modele care se ocupă de Fashion Week.
Victoria’s Secret promovează reciclarea lenjeriei de corp
O altă dovadă clară că marile branduri de lux mizează mai nou pe latura firescului este și anunțul companiei Victoria’s Secret. Acesta îndeamnă doamnele să recicleze lenjeria de corp (sutienul) pentru protejarea mediului.