Cu siguranță pare greu de crezut cum un copil de 13 ani poate fi capabil de astfel de fapte abominabile. Din nefericire, realitatea este alta, iar o lume întreagă este șocată de brutalitatea ei. În ultimele zile, presa internațională a dezbătut intens cazul adolescentului care a pus la cale un masacru în școala pe care o frecventa. Cruzimea faptelor lui, dar și sinceritatea tranșantă cu care și-a recunoscut faptele i-a impresionat le anchetatori. Toată lumea se întreabă ce a avut băiatul în mine atunci când a programat minuțios faptele cutremurătoare.
Atacatorul regretă că nu a reușit să „își termine treaba”
Psihologii susțin că este greu de pătruns în mintea atacatorului. Mai ales atunci când vorbim despre un adolescent aflat la începutul drumului în viață. Despre elevul atacator, mulți au concluzionat că ar avea de fapt numeroase probleme emoționale, dar și psihice.
Totuși, acesta a povestit cursiv, cu lux de amănunte întreg filmul evenimentelor. Una dintre detaliile care i-a șocat pe anchetatori este legat de premeditarea faptei. Adolescentul și-a întocmit liste cu „dușmanii” pe care i-a anihilat în timpul masacrului.
Totuși, copilul a șocat cu declarațiile de o cruzime aparte. El a menționat că regretă doar faptul că nu și-a dus planul până la final.
„Avea o listă de copii pe care plănuia să îi ucidă. Şi-a desenat planurile şcolii, cu intrări şi ieşiri, desenul a fost găsit în banca lui. Şi el însuşi a spus că avea ţinte prioritare”, spune Veselin Milic, şeful poliţiei din Belgrad.
Psihologii spun că adolescentul s-a folosit inclusiv de cunoștințele pe care le are pentru atac. Mai concret, a acționat matematic. Dovada clară în acest sens este că a preferat să ucidă întâi amenințarea cheie, respectiv pe paznicul școlii. Abia apoi și-a văzut de planuri mai departe. Elevul de 13 ani a studiat inclusiv Codul Civil pentru a înțelege dacă poate sau nu fi pus sub acuzare.