După valuri de scumpiri și sărbători mai sărace, unii dintre români au încasat o nouă lovitură. Tot pe plan financiar. Este vorba despre facturile la electricitate, transmise recent de Hidroelectrica. Un număr mare dintre ele au ajuns la utilizatorii casnici calculate greșit, având evident, costuri aferente uriașe.
Hidroelectrica a transmis facturi greșite, supraestimate
Facturile la curentul electric au ajuns cu întârzieri mari la utilizatorii casnici înscriși la Hidroelectrica. Mai mult, un număr uriaș dintre ele sunt supraestimate, ceea ce înseamnă că au costuri imense.
Două cazuri în acest sens s-au înregistrat în cazul unei familii care a primit o factură de 8000 de lei. O altă femeie a primit o factură de 11.000 de lei. Oamenii au intrat în panică, neavând banii necesari cu care să achite astfel de costuri. Hidroelectrica a venit cu un răspuns în acest sens.
Compania i-a îndemnat pe cei care au primit facturi cu întârzieri să aleagă varianta plății eșalonate. Acestea se pot achita în maxim 6 rate care să acopere suma totală.
Care a fost motivul întârzierilor
Hidroelectrica este al treilea furnizor de electricitate din România. Societatea are până la ora actuală un număr de peste 500.000 de plătitori. Cei racordați la rețeaua electrică a companiei sunt taxați cu 0,0,25 lei/kwh.
În timp ce alte societăți de furnizare a energiei electrice au ridicat tariful, Hidroelectrica a promis că nu va interveni asupra costurilor nici după 1 Ianuarie.
Societatea a explicat de ce au ajuns facturile cu atât de mari întârzieri la utilizatorii casnici. Reprezentanții acesteia susțin că principalul motiv în acest sens a fost sistemul informatic actualizat recent.
Procedura a fost una complexă, astfel că, facturile nu au putut fi emise la timp. De aici și greșelile în cazurile de supraestimare a costurilor.
Cei care nu pot plăti aceste facturi într-o tranșă completă, pot eșalona suma totală în rate, nu mai mult de 6.