Executivul condus de premierul Marcel Ciolacu alocă suma de 753 milioane de lei pentru reabilitarea și electrificarea liniei de cale ferată Palas – Port A din Portul Constanța. Această măsură urmărește asigurarea unui al doilea acces feroviar, contribuind la transformarea portului într-un important hub logistic la Marea Neagră. Proiectul, cu o durată de executare de 24 de luni, vizează creșterea gradului de tranzit al mărfurilor.
Pentru a completa aceste măsuri cu impact la nivel național, guvernul a aprobat două memorandumuri cu Banca Europeană de Investiții, fiecare în valoare de 300 de milioane de euro, pentru modernizarea infrastructurii feroviare în vestul României. Primul proiect va electrifica și reabilita linia de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, cu o lungime totală de peste 160 km, având termen de finalizare până la sfârșitul anului 2027. Cel de-al doilea proiect este destinat modernizării liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, de dimensiuni similare.
Pe lângă investițiile feroviare, guvernul anunță și fonduri substanțiale pentru infrastructura rutieră. Se inaugurează lucrările pentru varianta de ocolire Vaslui cu un buget de peste 18 milioane de lei. În plus, sunt alocați peste 500 de milioane de lei pentru renovarea drumului național DN5B Giurgiu-Ghimpați, care va facilita conexiunile cu autostrăzi cruciale precum A1 București – Pitești și viitoarea A6 București – Alexandria.
Aceste investiții semnificative subliniază angajamentul guvernului de a dezvolta infrastructura strategică a României, continuând să sprijine proiectele care îmbunătățesc conectivitatea regională și națională. Premierul Marcel Ciolacu a precizat că aceste măsuri sunt susținute prin planul național de redresare și reziliență (PNRR) și cofinanțate prin împrumuturi avantajoase de la Banca Europeană de Investiții.