Reclamă

Grupul Popularilor din Parlamentul European a solicitat revizuirea deciziei privind interzicerea autovehiculelor cu combustie internă, declară Siegfried Mureşan, viceliderul Grupului PPE din Parlamentul European. Potrivit eurodeputaților, tranziția spre o industrie auto neutră în ceea ce privește emisiile trebuie realizată prin consolidarea industriei auto și protejarea locurilor de muncă europene, evitând riscurile pentru competitivitate la nivel global.

„Industria auto din țara noastră reprezintă 13% din Produsul Intern Brut și are peste 200.000 de angajați. Suntem printre cei mai mari producători de automobile din Europa. Din păcate, industria auto din România și din Europa sunt puternic afectate de competiția neloială din afara UE, în special din China, și de scăderea cererii auto pe plan european, în special la mașinile electrice. Tocmai de aceea, susțin strategia pe care am adoptat-o în cadrul Grupului PPE din Parlamentul European prin care dorim să protejăm acest sector al economiei”, arată Mureşan, citat de News.ro.

Eurodeputații susțin că piața nu este pregătită pentru interzicerea acestor autovehicule începând cu anul 2035. În schimb, Grupul PPE propune atingerea obiectivelor climatice printr-o diversificare a tehnologiilor neutre din punct de vedere al emisiilor, precum carburanții alternativi.

O altă propunere a Grupului PPE este evitarea penalităților pentru producătorii auto din cauza vânzărilor lente de automobile electrice. Siegfried Mureşan subliniază că „multe companii riscă să fie penalizate pentru neîndeplinirea țintelor privind reducerea emisiilor, care sunt imposibil de atins în contextul actual al pieței autovehiculelor electrice.” De asemenea, se sugerează amânarea ţintelor din 2025 până în 2027 sau ajustarea metodei de calcul a penalităților.

Mureşan subliniază importanța industriei auto ca motor al economiei atât la nivel european, cât și național. „Noi, Grupul PPE, susţinem tranziţia spre o industrie auto neutră din punct de vedere al emisiilor. Dar această trecere trebuie făcută întărind industria auto şi protejând angajații europeni, nu punând în pericol locurile de muncă ale oamenilor şi competitivitatea noastră pe plan global”, mai spune Mureşan.


Reclamă

Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro