Germania desfășoară eforturi semnificative pentru a securiza un petrolier aflat în dificultate în largul coastelor sale, încercând să prevină o deversare de petrol în Marea Baltică. Nava vizată, un petrolier de 274 de metri sub pavilion panamez, este suspectată a fi parte din „flota fantomă” a Rusiei. Această flotă, cunoscută pentru starea sa precară, facilitează exportul de petrol al Moscovei, în pofida sancțiunilor internaționale.
De vineri, petrolierul, foarte încărcat, plutește în derivă în apropierea coastei de nord a Germaniei, conform relatărilor din Le Figaro, susținute de News.ro. Trei remorchere germane au fost mobilizate și au reușit să stabilească un contact cu nava vineri seara. Acestea încearcă să îndepărteze petrolierul de coastă, direcționându-l spre nord-est, după cum a comunicat autoritatea navală germană.
Petrolierul Eventin transportă 99.000 de tone de petrol și se află într-o situație de „pericol” din cauza unei defecțiuni la motor cauzate de o pană de curent survenită joi seara, a declarat centrul german de comandă pentru urgențe maritime. În derivă, Eventin se apropiase periculos de mult de insula turistică Rügen, la mai puțin de 14 km distanță. Autoritățile se străduiesc să îl deplaseze către nord-est de Capul Arkona, într-o zonă mai sigură.
Dacă planul de salvare decurge conform așteptărilor, nava ar avea nevoie de aproximativ opt ore pentru a parcurge 25 km până la zona sigură și a ieși din pericol. Importanța operațiunii a fost subliniată de ministrul german de externe Annalena Baerbock, care acuză Rusia că „pune în pericol” securitatea europeană nu doar prin acțiunile sale din Ucraina, ci și prin operarea de „petroliere dărăpănate”.
Conform informațiilor furnizate de Greenpeace, Eventin, care se îndreaptă spre Egipt, a fost cel puțin o dată identificată ca transportând petrol „deosebit de periculos” și pentru multiple defecțiuni tehnice. ONG-ul o clasifică între cele 192 de „petroliere cele mai periculoase” la nivel mondial.
Acest incident se adaugă unui alt eveniment, când două vase rusești învechite, transportând 9.200 de tone de produse petroliere, au fost avariate în Marea Neagră, provocând o deversare semnificativă și poluare.