Fostul primar al Bucureștiului, Gabriela Firea, a intervenit în disputa dintre primarul general Nicușor Dan și primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, privind autorizarea lucrărilor de consolidare a Planșeului Unirii. Firea consideră aceste lucrări ca fiind urgente, criticând modul în care actualul edil al Capitalei tergiversează lucrările asumate de Primăria Sectorului 4 și finanțate de Guvernul României, potrivit unui raport al news.ro.

„Dă-i, Doamne, primarului general mintea cea de pe urmă, în folosul bucureștenilor și al românilor care trec prin Capitală!”, a încheiat Firea o postare pe Facebook, subliniind importanța siguranței populației chiar și cu riscul perturbării traficului în centrul orașului.

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a fost felicitat de Gabriela Firea pentru implicarea lui în proiect, Firea considerând consolidarea Planșeului Unirii „poate cel mai dificil proiect din istoria recentă a Capitalei”. Fostul edil și-a exprimat din nou preocuparea pentru siguranța publică, menționând riscul prăbușirii Pieței Unirii, având în vedere existența a două linii de metrou în subteran.

Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență a discutat miercuri despre starea actuală a Planșeului Unirii, iar prefectul Capitalei, Toader Mugur Mihai, a afirmat că lucrările sunt urgente. Daniel Băluță a evidențiat o lipsă de coerență în modul de lucru al Primăriei Generale, comparând această situație cu cea a Podului Grant.

În replică, primarul Nicușor Dan a declarat că autorizația de construire va fi emisă după ce Primăria Sectorului 4 va furniza toate avizele necesare, așa cum prevăd reglementările. În ciuda necesității clare de consolidare a structurilor, Dan a precizat că documentația actuală nu justifică acordarea unei autorizații în regim de urgență.