Unul dintre piloții operatorului național de transport aerian TAROM care nu a onorat cursele în ziua de 8 iulie afirmă că ceea ce s-a întâmplat luni, când zeci de curse au fost anulate, nu a fost o grevă, ci o decizie individuală a celor care au declarat că nu sunt apți de zbor. Mesajul pilotului pentru miile de pasageri care au rămas în aeroporturi este: „Safety first”.
„Aceasta nu a fost o grevă mascată. A fost o reacție individuală a fiecăreia dintre persoanele care și-au declarat inaptitudinea. Eu am avut o problemă de indigestie din cauza alimentației oferită la bord. Inaptitudinea medicală nu este dată de boală, inaptitudinea medicală conține starea de insecuritate, lipsa unor dotări… Este decizia fiecăruia, nu pot să comentez. Nu am capacitatea de a analiza fiecare dintre piloții care și-au luat inaptitudine care a fost motivul lui, fiecare pilot în parte a comunicat motivul în scris, către companie. Pe de altă parte, în opinia mea cel puțin, nu a fost o măsură de grevă și a fost o reacție la condițiile pe care le avem”, a afirmat Cezar Osiceanu, cel mai vechi pilot al companiei TAROM, în cadrul emisiunii „În fața ta”, de la Digi24.
Acesta a explicat că deși Codul muncii prevede că orice angajat din România trebuie să lucreze cinci zile, cu două zile de pauză, în compania națională de transport aviatic s-a ajuns ca piloții și personalul navigant să zboare șase, șapte sau chiar opt zile consecutiv.
Întrebat ce le spune miilor de pasageri care cumpăraseră bilete la cursele TAROM în ziua de 8 iulie și care au rămas în aeroporturi, pilotul le-a transmis acestora: „Safety first”, el detaliind că problemele reclamate de angajații TAROM sunt unele vechi, care trenează de mai multe luni.
Pilotul a explicat că și în anul 2006, din cauza condițiilor de zbor din acea perioadă, „s-au mai îmbolnăvit” mai mulți piloți care nu au zburat o perioadă.