Anunț important de la Euroins pentru toți clienții!
Mesaj important pentru clienții Euroins, după ce ASF a solicitat retragerea autorizării de funcționare a companiei. Iată ce trebuie să știe toți clienții.
Compania Euroins a transmis un mesaj către clienții săi în urma deciziei Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) de a retrage autorizația de funcționare a companiei. Potrivit sursei citate, clienții au dreptul să-și recupereze primele de asigurare achitate în cadrul contractelor, pentru perioada în care riscul nu a fost acoperit de Euroins România S.A. din cauza încetării contractelor de asigurare.
Euroins, anunț de foc pentru toți românii
Mai clar, în momentul în care se dorește denunțarea contractului de asigurare de către una dintre părți, acest lucru poate fi efectuat numai cu respectarea unui termen de preaviz de cel puțin 20 de zile calculate de la data primirii notificării de către cealaltă parte.
Procedura de denunțare constă în transmiterea notificării de reziliere la Euroins, prin intermediul unei cereri care trebuie să conțină seria și numărul poliței de asigurare, copia actului de identitate sau a împuternicirii în cazul asiguraților persoane juridice, aceasta putând fi trimisă pe adresa de e-mail dedicată rezilierilor.
Ce trebuie să știe clienții companiei
Pentru a solicita restituirea primelor de asigurare, cererea trebuie înaintată către Fondul de Garantare a Asiguraților, iar documentele necesare pot fi consultate pe site-ul www.fgaromania.ro. Dreptul creditorilor de asigurări de a solicita plata sumelor cuvenite de la Fondul de Garantare a Asiguraților se naște la data publicării în Monitorul Oficial al României a Deciziei Autorității de Supraveghere Financiară nr. 262/17.03.2023.
Este important ca toți potențialii creditori de asigurare ai Euroins Romania S.A. să se adreseze Fondului cu o cerere de plată/restituire primă, chiar dacă au formulat cerere de despăgubire la asigurător.
În cazul în care o persoană pretinde un drept de creanță de asigurări împotriva asigurătorului aflat în stare de insolvență, aceasta poate formula o cerere de plată la Fondul de Garantare a Asiguraților pentru acordarea despăgubirilor/indemnizațiilor sau o cerere de restituire de primă, nu mai târziu de 90 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii de deschidere a procedurii falimentului sau de la data nașterii dreptului de creanță.