Românii vor ajunge până la urmă la sapă de lemn.

Cel puțin asta reiese din declarațiile oficialilor din energie, care susțin că facturile ar putea întârzia chiar și cinci luni. Toate acestea se vor întâmpla din cauză că este un haos incredibil legislativ privind plafonarea prețurilor.  

Nimeni nu mai înțelege nimic, iar autoritățile române continuă să se contrazică. Mai exact în timp ce ministrul energiei, Virgil Popescu, îndeamnă românii să nu plătească facturile imense greșite pe care le primesc, ANRE susține că trebuie să plătim bani în avans pentru viitoarele facturi.  

Autoritățile se tot contrazic între ele

Furnizorii de energie atrag atenția că nu au timp să își actualizeze softurile pentru a face calculele privind facturile, fiindcă legea încă se modifică în Parlament. Din această cauză, oamenii pot primi facturi pe mai multe luni. Mai exact nu primiți factura pe lunile septembrie, octombrie, noiembrie, dar în luna decembrie veți primi facturile pe toate cele 3 luni. Aici este o problemă imensă, ținând cont că o singură factură poate avea un preț colosal pentru buzunarele românilor.  

Așadar, vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy Bege, îi învață pe români ce să facă dacă nu primesc facturile și durează chiar și câteva luni de zile.   

Românii pot primi facturi și pe cinci luni

„Într-adevăr, de la 1 septembrie, ordonanța 119 a adus niște modificări în privința legii cu privire la plafonarea prețurilor la energie electrică și gaze naturale.  În cazul consumatorilor casnici, singura categorie în cazul cărora există diferențe față de perioada anterioară, deci de la 1 aprilie până la 31 august, este categoria care beneficiază de prețul de 80 de bani pe kWh, adică cei care în 2021 au consumat între 100 și 300 de kWh. În cazul acestei categorii de consumatori, plafonul de 80 de bani se acordă de la 1 septembrie doar până la primii 255 de kWh consumați lunar”, a declarat Zoltan Nagy Bege.  

În ceea ce privește întârzierile facturilor, vicepreședintele ANRE susține că nu crede că este vorba de luni de zile, ci doar de o întârziere de o săptămână sau două. Oficialul susține că nu este atât de greu pentru furnizori să își actualizeze softurile. 

Este cât se poate de clar! Iată ce trebuie să faceți pentru a scăpa de facturile gigantice iarna aceasta 

Totuși, în cazul în care nu primiți facturile lunar, atunci ar trebui să faceți o plată în avans. Zoltan Nagy Bege a ținut însă să precizeze că nu este o obligație pentru consumator, pentru client, să facă plăți în avans.  

Ce trebuie să știți dacă plătiți în avans

Cu toate acestea, cei care vor să plătească în avans trebuie să știe că pe fiecare factură există un cont curent sau chiar mai multe conturi bancare la diverse bănci, unde foarte mulți plătesc online lună de lună. În aceleași conturi pot fi achitate avansurile.  

Pentru a face acest lucru trebuie specificat codul de client, numărul de telefon sau niște date prin care să poată fi identificați respectivii consumatori. Trebuie să știți că dacă plătiți în avans mai mult decât facturile care vor veni banii respectivi, nu se vor pierde, ci se vor lua în calcul la următoarele facturi.  

„Până la urmă, dacă lucrurile se normalizează și furnizorii se adaptează la noua legislație, facturile la un moment dat vor veni lunar”, a încheiat vicepreşedintele ANRE.