Reclamă

Elon Musk, în noul său rol la Departamentul de Eficiență Guvernamentală (DOGE), a intervenit pentru a evalua operațiunile companiei Boeing, care întâmpină întârzieri semnificative în modernizarea a două avioane 747 pentru următoarea generație de aeronave Air Force One. Potrivit unei declarații făcute marți de CEO-ul Boeing, Kelly Ortberg, pentru CNN, livrările sunt așteptate abia în 2027, față de termenul original din 2022.

Într-un interviu acordat CNBC, Ortberg a menționat discuțiile avute cu Musk, care este și CEO-ul Tesla și SpaceX, alături de Forțele Aeriene ale SUA, pentru a grăbi procesul de livrare. „Președintele vrea avionul mai devreme, așa că lucrăm cu Elon și echipa pentru a ne gândi ce putem face pentru grăbi programul acestei aeronave”, a declarat Ortberg. El a subliniat că discuțiile cu Musk au fost „constructive”, punând accent pe îmbunătățirea procedurilor care nu aduc plusvaloare.

Ortberg a mai discutat și cu președintele Donald Trump despre această problemă, afirmând că președintele este foarte preocupat de menținerea locurilor de muncă în Statele Unite. Boeing construiește aceste avioane pe teritoriul american pentru a fi exportate la nivel global, iar administrația pare sprijină proiectul, conform Ortberg.

În cadrul unui apel cu investitorii, CEO-ul Boeing a recunoscut că nu există o soluție miraculoasă pentru întârzierile programului Air Force One, cunoscut oficial sub denumirea de VC-25B. „Mă simt mai bine cu privire la capacitatea noastră de a gestiona mai eficient performanța în 2025”, a adăugat Ortberg.

Boeing se confruntă cu costuri suplimentare, întrucât cele două avioane Air Force One au depășit bugetul cu peste 1 miliard de dolari fiecare, dar aceste cheltuieli vor fi suportate de companie și nu de contribuabili, datorită contractelor cu preț fix cu Forțele Aeriene, care presupun un cost total de 3,9 miliarde de dolari pentru ambele aeronave.

Pandemia a afectat serios operațiunile la unitatea din Texas, unde sunt adăugate elementele de securitate cerute pentru avioanele 747, întârzierile fiind accentuate și de probleme în lanțul de aprovizionare al Boeing. La pierderile financiare anterioare de 2,25 miliarde de dolari se adaugă o nouă taxă de 1,7 miliarde de dolari pentru contractele militare, inclusiv pentru proiectul VC-25B. Boeing nu a specificat cifra exactă aferentă avioanelor Air Force One.


Reclamă

Share.
© 2025 Editura Substantial SRL – substantial.ro