Supraaglomerarea în școlile românești devine o problemă tot mai gravă și mai des întâlnită, iar statisticile arată că 1 din 4 elevi participă la cursuri în schimburi. În Timișoara, la cea mai aglomerată unitate de învățământ, Școala Gimnazială nr. 30, elevii urmează orele în module. În pofida existenței unei noi clădiri finalizate în proporție de 70%, lucrările sunt întrerupte încă din primăvară.
Școala Gimnazială nr. 30 Timișoara găzduiește peste 2.300 de elevi și este cunoscută ca fiind cea mai aglomerată din județ. Conform lui Mihai Vălușescu, jurnalist Digi24, „12 clase din această unitate de învățământ nu mai învață în corpul principal de clădire, ci au fost mutate în aceste module”. Aceste module au fost plasate pe terenul de sport al școlii, oferind condiții decente, dar afectând desfășurarea lecțiilor.
Învățătoarea Rocsanda Căprărescu consideră că „dacă este vorba să comparăm cu corpurile noi care acum sunt în construcție, probabil că ar fi o soluție mult mai bună”. Extinderea școlii a fost inițiată printr-un proiect cu finanțare europeană, însă construcția a fost sistată.
Nemulțumirile continuă să crească în rândul părinților: „Este total absurd să avem două corpuri aproape gata și să nu le putem folosi, rugăm primăria să fie mai atentă”, a declarat un părinte. Mihai Vălușescu afirmă că lucrările au rămas la stadiul de 70% deoarece primăria a dat în judecată firma de construcții răspunzătoare.
Imposibilitatea folosirii noilor spații provoacă o stare de nemulțumire printre elevi și profesori. Într-o încercare de a se adapta, învățătoarea Alina Magheț menționează că „există momente în care sunt obosiți și ar avea nevoie de un colișor unde să se relaxeze. Lucrăm pe grupuri, încercăm să găsim soluții pentru a desfășura activitățile”.
Directorul adjunct al școlii, Ionela Fofiu, subliniază că „nu este firesc ca o școală care a dat atâtea performanțe județului Timiș să ajungă să strige după ajutor”. Primăria oferă asigurări că într-o lună va începe procedura de selecție a unui nou constructor, a precizat viceprimarul Ruben Lațcău, subliniind că „termenul de execuție era de doi ani, 24 de luni și nu a fost respectat de către constructor”. În prezent, se calculează penalitățile aferente.