Eduard Hellvig, fostul șef al SRI, a abordat pe platforma X situația actuală în contextul acuzelor de incompatibilitate aduse medicului Cătălin Cîrstoiu, candidat al Coaliției PSD-PNL pentru Primăria Capitalei. Hellvig a subliniat importanța integrității și a calităților morale pentru candidații la funcții publice, punctând că „un candidat fără suficient conținut politic ori fără niscaiva acoperire populară trebuie măcar să fie un om bun și integru”.

În mesajul său, fostul șef al SRI a criticat candidații care își bazează campaniile pe atitudini de înfumurare și tupeu, argumentând că acestea nu sunt caracteristici compatibile cu rolul unui lider politic. „Unii candidați de joben sunt lipsiți de acea lumina personală care să îi califice drept model de urmat”, a menționat el.

Contextul criticilor lui Hellvig este marcat de acuzațiile care îl vizează pe Cîrstoiu, privind activitățile sale în cadrul unei clinici private în timp ce era managerul Spitalului Universitar de Urgență București. Este acuzat că a oferit consultații contracost la clinica privată a soției sale, într-o perioadă în care astfel de activități erau incompatibile cu funcția sa de la spital. Documente prezentate de Hotnews indică faptul că un pacient a fost consultat de Cîrstoiu la clinica privată ANEMONA MED, iar factura a fost emisă de o altă firmă deținută de soția sa.

În fața acuzațiilor, Cîrstoiu se apără afirmând că este victima unor manevre politice și face referire la o anchetă din 2020, ale cărei rezultate nu au fost încă publicate. În acest complex context, afirmațiile lui Hellvig rezonează ca un apel la integritate și transparență în viața publică. Subliniind că „o atitudine mai discretă, mai elegantă, mai generoasă, mai Pete Sampras, nu ar strica”, fostul șef al SRI îndeamnă candidații să aspire la un comportament demn de rolul de lider pe care doresc să îl obțină.

În concluzie, situația lui Cătălin Cîrstoiu și criticile aduse de Eduard Hellvig aduc în centrul atenției importanța integrității și corectitudinii în politica românească, în special în contextul alegerilor pentru funcții publice importante.