Dacă Donald Trump va câștiga alegerile prezidențiale din noiembrie, el va putea din nou să zboare cu prestigiosul avion Air Force One. În prezent, candidatul republican călătorește cu un Boeing 757-200 din anii ’90, despre care experții în aviație spun că este ca „un autobuz de mâna a doua”.
Ultima persoană care a intrat în atenția presei în privința folosirii avionului privat a fost Taylor Swift. În ciuda faptului că spune că o îngrijorează efectele schimbărilor climatice, vedeta muzicii pop a făcut recent o călătorie de doar 40 de secunde cu avionul, între aeroportul Los Angeles și un punct din apropiere, pentru a evita traficul aglomerat.
Câteva zile mai târziu, s-a aflat că cele două avioane deținute de Swift au zburat peste 286.000 de kilometri în 2023 – o distanță care ar încercui de șapte ori Pământul.
Deși Taylor Swift nu este fan Donald Trump, cei doi împărtășesc un aspect important: amândoi fac parte dintr-o elită americană ce folosește în mod regulat avioane private. Avionul privat al lui Donald Trump, un Boeing 757-200, este descris de experți ca „un autobuz de mâna a doua”.
Miliardarul american a cumpărat acest avion în 2010 cu banii câștigați din reality show-ul The Apprentice. Avionul era deja în uz din 1991 și aproape de finalul ciclului de viață, făcând parte dintr-o serie ce nu mai este produsă de Boeing.
În perioada 2016-2020, avionul a rămas în hangar deoarece Trump a folosit Air Force One. În ianuarie 2021, imediat ce a părăsit Casa Albă, Boeing-ul său a fost revopsit în Louisiana, primind un nou nume: Trump Force One.
Jeff Wise, jurnalist de știință și expert în aviație, afirmă că Trump ar putea să înlocuiască Trump Force One cu Air Force One dacă revine la Casa Albă. Wise a explicat: „Este ca și când ai vrea să te lauzi că ai un iaht uriaș, așa că cumperi Feribotul Staten Island și îl modifici.”
Decizia lui Trump de a păstra vechiul său avion ar denota zgârcenie sau atașament nostalgic excesiv. Revista Private Jet Clubs îl critică pe fostul președinte pentru folosirea unui avion despre care spun că este „varză pentru un miliardar”, având finisări ostentative și o eficiență redusă a consumului de combustibil.
Comparativ, alți miliardari, precum Jeff Bezos sau Bill Gates, folosesc avionuri mult mai noi și performante. Bezos a înlocuit avionul său Dassault Falcon 900EX cu un Gulfstream G650ER, iar Gates deține un Bombardier Global Express foarte eficient.
Elon Musk folosește cel mai recent model de Gulfstream, în timp ce Richard Branson are un vechi Dassault Falcon, dar rareori are nevoie de el, având la dispoziție flota companiei sale aeriene.
Încăpățânarea lui Trump de a păstra Boeing-ul său ineficient poate fi legată de interesele sale ideologice și admirația pentru aviatorul Charles Lindbergh, un pionier al aviației și politician populist.