Într-un context marcat de negocieri tensionate, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a făcut o ofertă publică de transfer al metroului bucureștean sub administrarea Primăriei Generale a Capitalei, propunere respinsă ferm de actualul primar, Nicușor Dan. Sorin Grindeanu susține că este primul ministru care oferă metroul direct către administrația locală, însă Nicușor Dan refuză preluarea, invocând lipsa de încredere în actualul guvern.
Grindeanu a declarat, „Sunt primul ministru la Transporturi care vine și face această ofertă către un primar general al Bucureștiului”, adăugând că este gata să discute în termeni de buget și subvenții. În pofida acestui gest, Nicușor Dan a răspuns că „exact în perioada când ceream, când spuneam că nu o să avem bani să plătim termia, venea și domnul Grindeanu și zicea ‘ia metroul’. N-ar fi fost serios să facem lucrul ăsta”.
Aceasta dispută survine în contextul în care Nicușor Dan evidențiază neajunsurile colaborării cu guvernul, ilustrând cu prilejul în care, spre deosebire de alte localități ce au primit sprijin substanțial, Bucureștiul a fost nevoit să se împrumute pentru a acoperi deficitul bugetar.
Într-o încercare de a depăși acest impas, Grindeanu a recunoscut că o fotografie recentă a sa în metrou, care a generat reacții negătive online, „nu e cea mai fericită”, afirmând totodată dorința de a discuta mai amplu despre un sistem integrat de transport în București. Ministrul și-a exprimat disponibilitatea de a contribui la îmbunătățirea traficului în capitală, subliniind importanța colaborării între Ministerul Transporturilor și administrația locală.
În rezumat, disputa asupra preluării metroului de către Primăria Capitalei evidențiază un conflict major între dorința Ministerului Transporturilor de a transfera gestionarea acestui mijloc vital de transport și reticența Primarului General al Capitalei, bazată pe o relație complicată cu guvernul actual și pe experiențele dificile din trecut.