Reclamă

Directorul executiv al grupului Volkswagen, Oliver Blume, a descris duminică situația companiei drept „alarmantă”, în contextul unei încetiniri generale a vânzărilor în Europa și apariția unor noi concurenți asiatici pe piața auto europeană. Blume a subliniat importanța unor schimbări radicale pentru a asigura viabilitatea pe termen lung a companiei.

Într-un articol publicat în Bild, Blume a explicat că piața auto europeană trece printr-o perioadă de schimbări rapide și dificultăți economice accentuate, afectând în mod special marca Volkswagen. „Plăcinta s-a micșorat și avem mai mulți oaspeți la masă”, a spus Blume, referindu-se la competiția sporită și cererea scăzută din regiune.

Cu toate acestea, Blume a accentuat angajamentul firmei față de continuarea producției în Germania, afirmând: „Suntem ferm angajați față de Germania ca locație de producție, întrucât Volkswagen a modelat generații întregi. Avem angajați ai căror bunici au lucrat la Volkswagen. Vreau ca nepoții lor să poată lucra și ei aici.”

Volkswagen se confruntă cu provocări importante, iar perspectivele sale economice au determinat conducerea să ia în considerare reforme ample, care includ reduceri de costuri și posibile închideri de fabrici pe teritoriul german, stârnind nemulțumirea angajaților. Aceste măsuri vin pe fondul unor vânzări sub așteptări, chiar dacă închiderea unei uzine în Germania nu a mai avut loc niciodată în istoria companiei. Ultima lichidare a avut loc în 1988, în afara Germaniei.

Sindicatele din cadrul Volkswagen au reacționat la aceste anunțuri prin amenințări cu acțiuni de protest, contestând planurile de reduceri. Ajustările economice propuse de management sunt în faza de analiză, având drept obiectiv adaptarea la noile condiții de piață și menținerea competitivității.


Reclamă

Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro