Un accident feroviar grav s-a produs miercuri, între Mihăești și Radomirești, județul Olt, unde două trenuri private de marfă au fost implicate într-o coliziune. Prefectul județului Olt, Ștefan Nicolae, a declarat pentru News.ro că, la o primă analiză, cauza ar putea fi viteza peste limita de 60 km/h pe un sector de linie dreaptă. Din păcate, conductorul locomotivei unuia dintre trenurile de marfă și-a pierdut viața, în timp ce ajutorul său a scăpat nevătămat.
Potrivit declarațiilor prefectului, se estimează că lucrările pentru refacerea infrastructurii feroviare avariate ar putea dura cel puțin trei-patru zile. „Acum am intrat în Slatina, vin de acolo. La o primă analiză, colegii de la Regionala Craiova a CFR Infrastructură spun că de vină ar fi viteza. Nu sunt un specialist în domeniu, dar nu mi se pare o viteză extraordinar de mare încât un vagon să sară de pe șine”, a adăugat Ștefan Nicolae.
Nu este clar, momentan, dacă au existat probleme preexistente ale liniei ferate care să fi contribuit la producerea accidentului. „E posibil orice, deocamdată nu știm, deoarece linia era ruptă, era făcută praf,” a completat prefectul.
Accidentul a avut loc pe Magistrala 100, între stațiile CF Mihăești și Radomirești, ambele trenuri circulând în direcții opuse. În urma impactului, un vagon deraiat a intrat în fața locomotivei celuilalt tren. De asemenea, au avut loc distrugeri semnificative pe linia de cale ferată, trei stâlpi fiind rupți, iar transbordarea mărfurilor și călătorilor a devenit necesară.
În cadrul intervențiilor de salvare și reabilitare a zonei, două macarale, una cu capacitatea de 125 de tone și cealaltă cu 200 de tone, au fost trimise din București pentru a ajuta la ridicarea vagoanelor deraile. Totodată, echipa de criminalistică și Medicina Legală au ajuns la fața locului pentru a investiga circumstanțele exacte ale accidentului.
Accidentul este în curs de investigare de către Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER), care urmează să determine cauzele exacte ale coliziunii. Prefectul a menționat că perioada estimată pentru refacerea liniei ferate ar putea fi mai lungă de trei-patru zile, în funcție de complexitatea și amploarea lucrărilor necesare.