Nu toate poveștile din spatele reflectoarelor sunt despre glorie și aplauze. Uneori, culisele ne dezvăluie adevăruri mult mai picante și cu iz de scandal.
Ilie Năstase și Încheierea Primei Afaceri Mari
Numele lui răsunător i-a adus numeroase oferte, printre care și un contract cu faimosul brand Nike.
Dar, cum în orice poveste delicioasă există un twist, afacerea cu Nike nu a rezistat mult și Ilie Năstase a devenit ambasadorul Adidas. Cum a decurs această aventură ne spune Phil Knight, fondatorul Nike, în cartea sa, „Dog Shoe”.
Ne întoarcem în 1972, cu un an înainte de introducerea clasamentului ATP. Năstase era atunci un jucător însuflețit care punea la podea orice adversar cu ajutorul unei perechi de Nike Match Points.
Numele lui era pe buzele tuturor și logo-ul Nike era privit de milioane de ochi datorită performanțelor sale. În acest context, Phil Knight a decis să-l contacteze pe agentul lui Năstase.
Negocierea – O Bătălie de Titani
Într-un duel al cifrelor, Phil Knight oferă inițial 5.000 de dolari pentru a avea pe Năstase promovând produsele Nike. Agentul contraatacă cu 15.000 de dolari.
După ce bătălia a fost încheiată, suma finală a fost de 10.000 de dolari. Astfel, Phil Knight a făcut cunoștință cu Ilie și cu soția lui, Dominique, într-un restaurant din Omaha.
Scânteia Seductoare
La acea întâlnire, lucrurile au luat o întorsătură neașteptată. După ce Năstase a semnat contractul și s-a sărbătorit cu vin, o apariție seducătoare a intrat în scenă.
Era Dominique, prima soție a lui Ilie Năstase, care, după cum susține Phil Knight, a început să-i facă ochi dulci tuturor cei prezenți. În final, ea pare să fie cea care a adus un plus de condiment în această poveste.
Povestea noastră se încheie cu Phil Knight simțindu-se un campion de tenis și un magnat, cu un contract de zece mii de dolari în mână si un adevărat superstar preluat de brandul sau NIKE