Reclamă

Măcar odată ai observat că termometrul stradal indică o altă temperatură față de cea reală. Se întâmplă la fel și în cazul mașinilor, atunci când ne arată o temperatură mult mai mare decât cea normală. Știm că dacă vrem să citim temperatura exactă de afară, nu trebuie să ne ghidăm după termometrul autoturismului. Însă, ce se întâmplă cu termometrele stradale și de ce arată temperaturi greșite? 

Te-ai întrebat vreodată care este temperatura maximă pe care o poate suporta corpul uman? În București, recent, termometrele stradale au indicat o temperatură de 40 de grade. Acest lucru s-a întâmplat când, de fapt, afară erau 31 de grade. Totuși, care este explicația din spatele acestui mister? Iată ce a spus un specialist în legătură cu acest fenomen.

social media

De ce termometrele arată gradele greșit

Probabil măcar odată ai observat un termometru stradal care indică temperatura total greșit față de cea reală. Iată și care este explicația oamenilor ce lucrează în domeniu.

Pe întreaga planetă, temperaturile se măsoară la fel. Instrumentele cu care se mpsoară temperatura de afarp sunt plasat la o înălțime de doi metri de sol, pe o platformă cu iarbă, într-o cușcă.

„Cușca este construită din stinghii din lemn care sunt îmbinate doar la capete, înclinate din interior, spre exterior. Astfel, aerul trece nestingherit în interiorul adăpostului. Arată ca niște jaluzele orizontale.

Adăpostul este vopsit în alb la exterior pentru a reflecta radiația solară luminoasă. În felul acesta, se diminuează încălzirea excesivă a adăpostului. În interior, lemnul este vopsit în negru pentru a menține radiația calorică pe care o acumulează aerul. Aici, sunt instrumentele de măsurare. Adică termometrele pentru temperatură și higrometrele pentru umiditate. La stațiile meteo moderne, aceste instrumente sunt electronice”, a explicat meteorologul Dumitru Baltă.

În cazul autoturismelor, lucrurile stau puțin diferit. Temperatura pe care mașina o afișează pe bordul ei este mai mare decât cea reală. Adevărata problemă în cazul mașinilor este că termistorul este amplasat în spatele grilei. Așadar, instrumentul de citire al autoturismului arată căldura re-radiată de suprafața drumului. Acesta este și motivul pentru care nivelul indicat de autoturism este mult mai mare față de temperatura reală.


Reclamă

Share.

Am absolvit facultatea de jurnalism din cadrul universitatii Hyperion in anul 2021. Recent, am lucrat intr-o companie multinationala (Multidisciplinary Digital Publishing Institute) ca editor de productie in limba engleza. Sunt o persoana modesta, matura si curioasa. Fiind la inceput de cariera doresc sa ma perfectionez si sa-mi dezvolt abilitatile si cunostiintele.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro