Reclamă

Unul dintre cele mai mari succese din acest an este un hit surpriză.

Filmul este pe primul loc de câteva săptămâni. Nu, nu vorbim despre „Top Gun: Maverick” sau “Black Adam”. Vorbim despre „Smile”, hit-ul horror înfiorător al studioului Paramount. Care a avut un marketing extrem de bine pus la punct.

Filmul, care o are pe Sosie Bacon în rolul unui psihiatru chinuit de viziuni cu zâmbete înfiorătoare, a avut o deschidere de 22,6 milioane de dolari la final de septembrie. Acest total nu este atât de remarcabil pe hârtie. Dar a fost suficient pentru a ocupa primul loc în weekendul său de deschidere și a depășit bugetul modest de producție de 17 milioane de dolari al filmului.

Nimeni nu se aștepta la asta

Instagram

Filmul „Smile” a făcut apoi ceva la care Hollywood nu se aștepta. A câștigat aproape aceeași sumă de bani în al doilea weekend, vânzările de bilete scăzând cu doar 18%, până la 18,5 milioane de dolari. Este o acțiune aproape nemaiauzită pentru un film de acest gen. De exemplu, „Thor: Love and Thunder” a scăzut cu aproape 70% în al doilea weekend din iulie.

„Smile” a avut, de asemenea, o campanie solidă de lansare și de marketing. Trailerul a tachinat inteligent fragmente sinistre din film. Practic, producătorii au renunțat la vechea metodă de promovare printr-un trailer obișnuit. De asemenea, Paramount a promovat filmul punând actorii să zâmbească pe fundalul evenimentelor televizate. Lucru care a făcut vâlvă pe rețelele de socializare.

“Smile” nu este singurul film horror care a reușit acest lucru. Multe filme de groază din acest an au arătat că acest gen este încă foarte apreciat și se poate ridica la nivelul filmelor cu super-eroi.

De ce consumăm filme de groază

Unul dintre motivele pentru care consumăm filme horror este să experimentăm stimularea. Expunerea la acte terifiante, sau chiar anticiparea acelor acte, ne poate stimula – atât mental, cât și fizic – în moduri opuse: negativ (sub formă de frică sau anxietate) sau pozitiv (sub formă de entuziasm sau bucurie). De exemplu, vizionarea unui videoclip horror activează simultan ambele tipuri de stimulare. Cu cea mai mare plăcere experimentată în momentul cel mai înfricoșător. Biochimicul din interiorul corpului nostru se schimbă și atunci când consumăm groază. Frica poate declanșa eliberarea de adrenalină. Ducând la senzații sporite și la creșterea energiei.

Un alt motiv pentru care căutăm groaza este să câștigăm experiențe noi. Filmele de groază, ne permit să trăim realități alternative. De la focare de zombi la infestări extraterestre. Unele experiențe noi pot contribui chiar la sentimentul nostru de realizare. Cum ar fi vizitarea unei case bântuite notorii.

În cele din urmă, antrenarea groazei ne poate ajuta (în siguranță) să ne satisfacem curiozitatea față de partea întunecată a psihicului uman. La urma urmei, în viața reală, s-ar putea să nu avem ocazia să cunoaștem un Hannibal Lecter sau să rătăcim pe străzi în timpul Apocalipsei.


Reclamă

Share.

Alexandra Neacșu, are 24 de ani și e absolventă a Facultății de Artă Geo Saizescu. Îi plac foarte mult filmele sci-fi, cărțile horror și adoră să gătească. În prezent cochetează și cu arta și este membră fondatoare a „Teatrului Nou”.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro