Trage pe tine o pătură caldă după-amiaza și lasă-te să cazi în lumea visurilor dulci… Sună tentant, nu-i așa? Și acum nici măcar nu trebuie să te simți vinovat pentru somnurile tale ocazionale de la prânz. În timp ce alți oameni cred că ar trebui să dormi doar noaptea, poți spune de fapt că îți îmbunătățești sănătatea făcând o scurtă pauză în timpul zilei.

Noi am trecut printr-un studiu recent despre somnul de după-amiază și am aflat exact cum vă pot ajuta să trăiți mai mult.

1. De ce este bine să dormi de prânz

Acest studiu a fost realizat de cercetătorii de la Spitalul Universitar din Lausanne, Elveția. Aceștia au recrutat aleatoriu 3.462 de adulți cu vârsta cuprinsă între 35 și 75 de ani. Dintre acești oameni, 58% nu au dormit, 19% au ațipit la prânz 1-2 ori pe săptămână, iar restul a dormit regulat.

Cercetătorii au urmărit oamenii din studiu timp de aproximativ 5 ani. Scopul lor principal a fost să vadă dacă persoanele care au tras un pui de somn au un risc mai mare sau mai mic de atacuri de cord și accidente vasculare cerebrale decât persoanele care nu au dormit deloc.

De ce este bine să dormi de prânz. Studiile spun că îți poți prelungi viața
Pixabay

2. Cum îți poate prelungi odihna durata de viață

Pe parcursul a 5 ani, au existat 155 de evenimente cardiace fatale și non-fatale. Printre aceste cazuri: 93 de oameni nu au dormit deloc; 12 persoane au dormit de 1-2 ori pe săptămână, iar ceilalți regulat.

Cu alte cuvinte, persoanele care au tras un pui de somn o dată sau de două ori pe săptămână s-au dovedit a fi cu 48% mai puține șanse de a avea probleme cardiace grave decât cei care nu au dormit deloc.

De ce este bine să dormi de prânz. Studiile spun că îți poți prelungi viața
Pixabay

3. Cât de mult ar trebui sa ne odihnim pentru o viață sănătoasă

În general, o persoană sănătoasă are nevoie de aproximativ 7-8 ore de somn pe zi. Dacă dormi mai puțin, ai un risc mai mare de ateroscleroză. Aceasta este o acumulare de placă în arterele corpului care poate duce la probleme grave ale inimii în timp.

Aici intervine somnul de prânz. De obicei îl folosim ca măsură de protecție pentru a compensa somnul de proastă calitate pe timp de noapte. De aceea, potrivit cercetătorilor, tendința de a dormi mai mult de 3 ori pe săptămână nu este una sănătoasă.

Studiul demonstrează, de asemenea că nu este bine nici să dormi zilnic la prânz. Înseamnă că nu te odihnești noaptea. Cei care dormeau după amiază de 1-2 ori pe săptămână aveau un stil de viață mai sănătos și o viață mai organizată decât cei care dormeau zilnic.