Apar noi informații în scandalul privind datele cu caracter personal ale utilizatorilor online! Se pare că marea companie Avast, care oferă în mod gratuit o versiune de software antivirus, vinde datele de navigare „extrem de sensibile” ale utilizatorilor săi printr-o companie subsidiară numită Jumpshot. Milioane de oameni din întreaga lume folosesc antivirului Avast.
Software-ul celor de la Avast urmărește mișcările utilizatorilor în mediul online, precum căutări pe Google, clipuri vizualizate pe Youtube, Google Maps, sau orice alte site-uri accesează utilizatorul.
Conform unei investigații postate pe PCMag, se pare că datele colectate sunt reambalate și vândute celor de la Jumpshot, care spun în prezentarea lor că pot furniza acțiuni ale utilizatorilor online. Printre clienții Jumpshot se numără și Pepsi, Yelp, Microsoft, Home Depot, Intuit, Google și multe alte companii.
Într-un comunicat de presă oferit luni, purtătorul de cuvânt a companiei Avast a spus că Jumpshot nu achiziționează „informații personale de identificare, precum numele, adresa de e-mail sau datele de contact”, și că utilizatorii au avut întotdeauna opțiunea de a renunța la schimbul de date cu Jumpshot.
„Din iulie 2019, începusem deja să punem în aplicare o opțiune explicită pentru toate noile descărcări ale antivirus-ului nostru, iar acum solicităm utilizatorilor noștri existenți să facă o alegere de tip opt-in sau opt-out, un proces care va fi finalizat în februarie 2020”, a declarat purtătorul de cuvânt, adăugând că compania înțelege și ia în serios „responsabilitatea de a echilibra confidențialitatea utilizatorilor săi cu utilizarea acestor date cu caracter personal.”
Compania Avast solicită printr-un mesaj tip pop-up utilizatorilor software-ului antivirus să participe la colectarea datelor personale. Cu toate acestea, mare parte din utilizatorii Avast nu știu că istoricul lor de navigare este urmărit și vândut.