Ministrul Educației, Daniel David, a declarat duminică, într-o intervenție la Digi24, că criticile aduse planului-cadru propus de Ministerul Educației sunt „absolut naturale și normale”. Acesta a subliniat că planul se află în perioada de consultare publică tocmai pentru a permite exprimarea de păreri diverse și argumente solide, cu scopul de a ajunge la cea mai bună soluție.
„Mi se par absolut naturale și normale. Suntem în perioada de consultare publică și dezbatere națională. Asta înseamnă, în esență, consultarea, înseamnă păreri diferite, înseamnă argumente, astfel încât în final să ajungem la cea mai bună soluție. Noi nu avem această practică, fiindcă toată lumea era obișnuită că ministrul pune niște proiecte care trebuie să iasă, cam cum le-a pus el. Ori, eu am spus de la început că nu trebuie să iasă în final așa cum le-am propus noi. Adică sunt idei bune, bine argumentate”, a explicat ministrul.
Daniel David a menționat că a luat în considerare și poziția Facultății de Istorie de la Universitatea din București, una dintre facultățile puternice din țară. Acesta a afirmat că toate informațiile colectate vor fi folosite pentru a structura o propunere bine argumentată care să obțină un suport larg în sistem. Dacă acest suport nu va fi obținut, procesul va fi reluat de la început, a subliniat ministrul.
„Este una dintre facultățile puternice din țară, așa că adunăm toate aceste informații pentru a putea avea la sfârșitul consultării și a dezbaterii propunerii bine argumentate, astfel încât să poată prinde sau să poată să aibă un suport larg în sistem, în condițiile în care nu vom reuși să avem un suport larg în sistem. Tot cum am spus la începutul dezbaterilor, restartăm lucrurile. Revenim cu întregul proces de la început, fiindcă nu poți să ai niște planuri-cadru care să nu aibă un suport larg în sistem”, a declarat David.
Ministrul a clarificat, de asemenea, că planurile-cadru nu vor fi implementate pe baza conținuturilor actuale, acestea fiind revizuite ulterior pentru a crea programe noi și coerente între clasele a IX-a și a XII-a. „Eu zic că trebuie să înțelegem următorul lucru planurile-cadru și asta le încerc să le spun tuturor. Planurile-cadru nu vor fi aplicate pe același conținut, pe aceleași programe. După ce trecem de planurile-cadru vom lucra și la noile programe, astfel încât conținuturile să aibă sens să se lege între ele. De la clasa a noua până la clasa a XII-a dacă cineva încearcă să evalueze planurile-cadru prin programele și conținutul de acum este o mare greșeală, fiindcă vor fi, repet, alte programe”, a subliniat el.
O problemă specifică dezbătută de ministru a fost legată de predarea istoriei naționale, sugerând că aceasta ar trebui poate mutată la o clasă mai mică, cum ar fi clasa a IX-a sau a X-a, astfel încât să fie accesibilă tuturor elevilor. „În timpul acestor dezbateri trebuie să gândim dacă istoria națională, care e fundamentală pentru identitatea noastră, nu ar trebui adusă mai jos, poate în clasa a IX-a, poate în clasa a X-a, astfel încât să ne asigurăm că toți elevii de la toate specializările și profilurile sunt expuși acestui conținut. Atunci când încă au mintea deschisă să asimileze mai multe lucruri deja”, a declarat ministrul David.