România face pași spre a se promova ca țară/destinație, dar față de alte state, mai are încă multe targeturi de atins

Turismul este unul dintre factorii cheie în ceea ce privește dezvoltarea economică a unui stat. Se alături acestui aspect și dezvoltarea socială sau chiar cea culturală a țării. Toate, interconectate au la bază promovarea, modul în care te poți face auzit, văzut, pentru turiștii din întreaga lume.  Cum altfel să ai șansa se a spune lumii despre bogățiile țării dacă nu într-un cadru prielnic precum un târg de turism. România ia parte în aceste zile la al treilea mare târg ca importanță din lume și cel mai mare din Spania.

Turismul românesc prezentat în acest an mai atent decât în anii precedenți

Când spui turism te gândești la multitudinea de oferte care pot oferi o experiență frumoasă pe parcursul unei excursii,călătorii. România este cu siguranță o țară binecuvântată cu forme de relief care îi permit să stea așezată pe harta turistică a lumii. De altfel, tradiția păstrată vie în multe zone ale țării, îi lasă deseori înmărmuriți pe străinii care poposesc la noi. De la distanță ar părea că avem toate Ingredientele necesare de a ajunge departe în domeniu turismului. Ei bine, nu este un secret pentru nimeni că avem și câteva lacune. Acestea ne-au tras serios în jos până acum.

România face însă pași mărunți măcar spre a fi promovată mai profesionist decât până acum. În aceste zile, în Madrid are loc al treilea târg de turism ca importanță din lume. De altfel, evenimentul este primul ca notorietate în Spania. O oportunitate excelentă de promovare pentru statele europene care vor să speculeze din plin momentul.

România este prezentă în cadrul Târgului de Turism FITUR din Madrid cu un stand în care au fost investiți 60.000 de euro. De miercuri și până duminică s-au perindat pe la standul nostru din cadrul evenimentului mii de turiști dornici să afle mai multe despre țara noastră. Primele două zile au fost dedicate profesioniștilor în domeniu. Astfel că, porțile au fost închise pentru turiști, iar activitatea s-a concentrat strict pe cei care fac turism. O șansă excelentă de a crea conexiuni cu agenții de turism din alte state, de a afla idei de promovare sau chiar de „a fura” de la cei mai buni concepte de a face turismul nostru cunoscut.

De vineri până mâine, duminică, 22 Ianuarie, târgul este deschis și turiștilor.

România a primit un loc în pavilionul 4 al locației, dedicat doar Europei. Acolo, specialiștii noștri în turism au amenajat un stand care ne-a costat 60.000 de euro. Față de anii trecuți, standul este unul mult mai tehnologizat, în acord cu cerințele actuale.

Social media

La standul României din cadrul FITUR rulează pe ecrane un film de prezentare al țării noastre subtitrat în spaniolă. Simplele broșuri oferite odinioară au fost dotate cu QR coduri care pot fi scanate. Acestea oferă accesa informații legate de destinațiile noastre. Totodată, vizitatorii sunt întâmpinați și cu bucate și ospitalitate, tipic românești.

Cu toate acestea, mulți experți în domeniu susțin că față de alte state nu stăm deloc bine la capitolul promovare. Nu avem expertiză și nici studiu al pieței, campanii bine gândite de branding.

Să nu uităm că anul trecut am avut 2,7 milioane euro fonduri de promovare și nu am reușit să cheltuim decât jumătate încă nu știm să cheltuim banii ăștia. Partenerul principal de la Madrid este Guatemala, doar ca să fie menționat ca partener principal, asta costă 1 milion și jumătate de euro.”, a explicat Adrian Voican, reprezentantul unei agenții de turism.

La Târgul de Turism de la New York din 2022, România s-a făcut de râs

Social media

Cu toate că inclusiv acum e loc de mai bine, să nu uităm totuși un exemplu de „așa nu” de anul trecut. În cadrul Târgului de Turism de la New York, România a fost reprezentată neprofesionist. La standul nostru au fost atârnate pancarde cu diferite destinații din țară, cu un fundal negru în spate. Totul în timp ce alte standuri erau puternic tehnologizate, cu diverse concepte care atrăgeau turiștii.

Contextul a fost la vremea respectivă intens criticat de specialiștii în turism. Cu toate acestea, cu greu vom reuși să ștergem o astfel de pată de pe obrazul țării în ceea ce privește turismul.

Share.

Din anul 2018 am ocupat funcția de specialist comunicare și relații publice în cadrul Federației Patronatelor din Turismul Românesc, îmbinând astfel tainele comunicării cu legile riguroase și actele normative care vizează în mod direct sfera turismului/ospitalității. Lumea digitală mi-a captivat atenția, iar astfel am descoperit acest frumos drum al redactării articolelor media pentru publicațiile online aflate în continuă dezvoltare. Încă din anul 2020, în cadrul substantial.ro, am documentat, redactat și transmis cititorilor noștri informația clară cu maximă dedicare și responsabilitate.