Toate produsele cosmetice au un termen de valabilitate pe care nu ar trebui să îl depășești. Orice lucru care este învechit poate fi dăunător pentru sănătatea ta.
Produsele expirate nu mai produc aceleași rezultate ca înainte, pierzându-și eficacitatea. În cazul machiajelor, acestea pot irita fața sau pot produce coșuri. Dacă vorbim de produsele pentru păr, acestea nu ar trebui folosite după termenul de valabilitate fiindcă pot duce către probleme ale scalpului, precum mâncărimea, roșeață sau mătreață.
Specialiștii în domeniul sănătății au spus că există mai multe feluri prin care îți da seama că un produc cosmetic este expirat.
„Dacă produsul își pierde eficacitatea, utilizarea lui după data de expirare nu este o problemă atât de mare. Dar dacă produsul este contaminat cu microorganisme, atunci ar putea exista riscuri pentru sănătate asociate cu utilizarea produsului. Riscul este cu siguranță mai mic în cazul produselor de păr, pentru că ele nu ajung pe piele sau în jurul zonelor sensibile precum ochii și gura. Atenție! Asta nu înseamnă că trebuie să continui să le folosești.”, a spus Nick Dindio, specialist în domeniu, pentru Allure.
Pixabay
Cum aflăm că un produs este expirat
Tot ce ai de făcut pentru a vedea dacă produsele tale sunt expirate este să fii atent la conținutul lor și la cum își fac treaba, față de eficacitatea din trecut.
dacă mirosul lor s-a schimbat (fie au un miros diferit, fie și-au pierdut de tot parfumul)
dacă textura s-a schimbat (s-a uscat, s-a subțiat sau s-au îngroșat)
dacă nici tu nu mai știi de câți ani l-ai cumpărat, ar trebui să-l arunci
dacă observi schimbări după aplicarea produsului (părul îți este mai murdar sau neîngrijit, tenul îți este afectat de roșeață sau vezi alte schimbări)
Cele mai multe produse de cosmetică au o dată de expirare, deși, unele branduri nu o menționează. Toate produsele au un semn care indică termenul de valabilitate după deschidere. Acesta este reprezentat de un recipient deschis și inscripționat cu 6M/12M/24M. Numărul inscripționat înseamnă lunile în care se poate folosi produsul fără să fie dăunător.
„În caz de îndoială, există un cod de lot pe fiecare produs, de obicei pe partea de jos a ambalajului, iar consumatorii pot întreba compania când a fost fabricat produsul, în funcție de codul respectiv. De obicei, produsele nedeschise pot dura trei ani, iar odată deschise, un an.”, a declarat chimistul cosmetic Ginger King pentru sursa menționată.
Pasionată de dezvoltare personală, călătorii și citit, ea este atrasă de noutățile și momentele cheie din industria din spațiul public. Andreea face și voluntariat, fiind o persoană implicată în comunitate și în soluționarea problemelor societății căutând să se dezvolte atât pe plan personal, cât si profesional.