Reclamă

Rolex este în mod clar cea mai cunoscută marcă de ceasuri de lux din lume.

Ați auzit de ea chiar dacă nu ați auzit niciodată nimic despre Omega sau Breitling sau chiar despre Patek Philippe. În principiu, există două grupuri de clienți Rolex. Cei care știu multe și cei care știu foarte puțin. Pasionații cumpără Rolex pentru calitatea sa extrem de înaltă. S-ar putea să fie mai puțin interesați de măiestria extrem de fină și complicată, în favoarea de a avea cel mai bun ceas complet pentru purtarea zilnică.

Alți clienți Rolex nu știu prea multe despre ceasuri. Doar că Rolex este cel mai bun. Pentru ei motivatorul principal este acesta: dacă vei purta un ceas, trebuie să fie un Rolex. Și acesta este un compliment uriaș pentru producător. Pentru că, dacă chiar și o persoană care nu știe nimic despre ceasuri vede o anumită marcă drept „Numărul unu”, compania face ceva bine.

Calitatea produsului

Cum a ajuns Rolex să fie cel mai popular ceas din lume. Aproape toată lumea și-l dorește
Pixabay

Baza succesului Rolex este calitatea extrem de ridicată a produsului, care se extinde pe mulți ani de existență. Ceasurile Rolex arata ora cu acuratețe și sunt robuste și fiabile.

Menținerea constantă a calității ridicate, cu un număr estimat de producție anuală de aproximativ trei sferturi de milion de piese este o artă în sine. Și este în avantajul Rolex să omite complicațiile neobișnuite. Nu are tourbillon, calendare perpetue sau repetitoare minute. Nici măcar mișcări cu afișaj mare pentru dată, indicator de rezervă de putere sau funcție de alarmă.

Compania se concentrează pe ceea ce face cel mai bine și îmbunătățește detaliile în curs. Acest lucru este valabil atât pentru mișcări, cât și pentru carcasă. Nu veți găsi o lunetă rotativă care să se rotească atât de curat și lin ca cea de pe Submariner sau GMT-Master II de la niciunul dintre concurenții săi, chiar și alți producători de ultimă generație cu produse mult mai scumpe.

Tot ce are nevoie un ceas

Semnificația numelui Rolex este legată de faptul că marca a introdus destul de devreme caracteristici inovatoare care au făcut ca ceasul să fie potrivit pentru purtarea de zi cu zi. În 1914, fondatorul Rolex, Hans Wilsdorf, a trimis o mișcare de ceas de mână renumitului observator Kew-Teddington pentru certificarea cronometrului.

Astăzi, testul cronometrului (în prezent efectuat de institutul elvețian COSC) a devenit un standard pentru calibrele mecanice Rolex interne. În 1927 a fost introdus primul ceas de mână rezistent la apă și mecanismul automat de bobinare a urmat câțiva ani mai târziu. Deoarece pentru a asigura rezistența la apă a unui ceas, nu ar trebui să fie necesar să tragi coroana în fiecare zi.

Aceste două caracteristici sunt reflectate în numele produsului „Oyster Perpetual”, care decorează practic fiecare Rolex. Datejust, introdus în 1945, a fost primul ceas care a combinat toate cele trei caracteristici. Bobinare automată, carcasă rezistentă la apă și certificat de cronometru. Împreună cu fereastra de dată cu numele, are toate elementele esențiale.

Design și recunoaștere

Purtabilitatea zilnică a unui ceas este o funcție a designului său. Forma rotundă a unui Rolex contribuie la rezistența la apă și la lizibilitatea sa superioară. Adăugați la aceasta o anunț centrală a secundelor și o lupă de dată Cyclops (o altă invenție a lui Hans Wilsdorf).

Colecțiile existente sunt menținute și îmbunătățite continuu de-a lungul anilor. Acest lucru este susținut de expertul Rolex Percy Christian Schoeler, fondatorul portalurilor de internet în limba germană Luxify și R-L-X-Forum: „Numai modificările foarte atente aduse designului iconic al colecțiilor de modele individuale de-a lungul deceniilor au avut ca rezultat un grad ridicat de recunoaștere.”

Nu există schimbări sau salturi bruște de design și chiar și dimensiunile carcasei sunt modificate doar foarte treptat. Caracteristicile tipice de design, cum ar fi rama canelată, mâinile „Mercedes”, lupa Cyclops și brățara Oyster fac parte din mai multe modele diferite și rareori au suferit modificări. De aceea este întotdeauna ușor să recunoști un Rolex de la distanță. Expertul în ceasuri Gisbert L. Brunner numește aceasta „regula de 10 metri”. Și nu doar specialiștii le recunosc.

Stabilitate în valoare

În momentul în care cumpărați o mașină, valoarea scade la jumătate. Acest fapt este valabil într-o măsură mai mică pentru ceasuri – cu excepția Rolex. Cel puțin pentru modelele sport la mare cerere din oțel inoxidabil, este posibil să obțineți doar puțin mai puțin. Sau poate chiar mai mult, decât prețul inițial de achiziție.

Acesta este un punct atractiv pentru orice client. Indiferent dacă cumpără ceasul din acest motiv sau oricare altul. Este liniștitor să știi că ai făcut o reducere înțeleaptă.

Prețurile de licitație

Stabilitatea prețului ceasurilor folosite, dar încă relativ noi, depinde în mare parte de prețurile ridicate obținute în mod regulat de ceasurile Rolex mai vechi la licitație. După Patek Philippe, Rolex este următorul cel mai popular brand.

Există mii de exemple de succes la licitația cu ceasuri Rolex în ultimele decenii. În unele cazuri prețurile au atins cote amețitoare. În octombrie, de fapt, un Rolex Daytona deținut de actorul și pasionatul de curse Paul Newman a devenit cel mai scump ceas de mână vândut vreodată la licitație. Obținând 15,5 milioane de dolari la licitația „Winning Icons” de la Phillips din New York.

Acesta a depășit recordul anterior pentru cel mai scump ceas de mână Rolex vândut vreodată, un Ref. 6062 cu tripla afișare a datei în varianta unică cu cadran negru și semne cu diamante. Care au aparținut cândva lui Bao Dai, ultimul împărat al Vietnamului. A fost vândut în luna mai trecută la Phillips din Geneva pentru mai mult de 5 milioane de SF.


Reclamă

Share.

Alexandra Neacșu, are 24 de ani și e absolventă a Facultății de Artă Geo Saizescu. Îi plac foarte mult filmele sci-fi, cărțile horror și adoră să gătească. În prezent cochetează și cu arta și este membră fondatoare a „Teatrului Nou”.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro