Ținând cont că anul viitor va fi unul extrem de important pentru România, oamenii se gândească cu cine ar trebui să voteze. Iată cu cine ar vota oamenii, conform unui sondaj realizat de INSCOP la cererea PNL.
Potrivit sondajului citat mai sus, intențiile de vot ale românilor au crescut în luna februarie 2023, față de luna decembrie a anului 2022. De asemenea, partidul AUR a depășit USR în acest interval de timp.
PSD, pe primul loc în preferințele românilor
Conform cercetării sociologice, 46,7% dintre respondenți au declarat că vor merge „cu siguranță” la vot dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri parlamentare, în timp ce 20,7% dintre respondenți au spus că nu vor merge la vot. Întrebați cu cine ar vota dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri parlamentare, 31,7% dintre persoane au spus că ar alege PSD, în timp ce 22,3% dintre respondenți ar vota cu PNL.
AUR este creditat cu 18,2% în timp ce USR se situează la 11,2%. De asemenea, UDMR a fost preferat de 4,6% dintre respondenți, conform INSCOP.
Într-un interviu acordat Euronews România, directorul INSCOP, Remus Ștefureac, a comentat rezultatele sondajului.
„Rezultatele confirmă o stabilizare a intenției de vot pentru PSD în jurul a 30%, pentru PNL în jur de 20%. De asemenea, AUR se plasează într-o tendință ușor crescătoare comparativ cu scorurile pe care le înregistra anul trecut, mai ales după intervenția brutală a Rusiei în Ucraina când AUR a suferit un recul ca urmare a atitudinii foarte ambigue față de Rusia. În cazul USR este o stabilizare în jurul a 10-11%. Practic, cele trei-patru mari partide par a se fixa în jurul acestor borne”, a spus acesta.
Care este rolul sondajelor de opinie
Ștefureac a adăugat că prezența AUR pe locul trei în sondaj nu este surprinzătoare, afirmând că „partidele cu mesaj mai populist câștigă puncte” în perioadele de instabilitate economică.
De asemenea, directorul INSCOP a subliniat că rolul sondajelor de opinie într-un regim democratic ar trebui să fie acela de a regla comportamentul partidelor politice și de a reflecta realitatea, astfel încât partidele politice să poată să-și ajusteze strategiile și mesajele în funcție de nevoile și preferințele alegătorilor.