Supermarketurile din Islanda se confruntă cu o criză a aprovizionării cu castraveți, generată de un trend viral apărut pe TikTok. Cererea pentru acest produs a crescut semnificativ după ce rețeta unui influencer a devenit populară, determinând fermierii locali să se lupte pentru a acoperi cererea, relatează BBC.
Influencerul a creat o rețetă ce include ingrediente precum castraveți rași, ulei de susan, usturoi, oțet de orez și ulei de chili, care a captat atenția utilizatorilor de TikTok și a dus la o avalanșă de cumpărători în supermarketuri. Asociația Fermierilor din Islanda (SFG) a declarat pentru BBC News că fermierii nu au reușit să țină pasul cu cererea notabil crescută.
Deși un lanț de supermarketuri a pus sub semnul întrebării legătura directă dintre trendul respectiv și creșterea cererii, a recunoscut că vânzările de castraveți s-au dublat recent. Marketingul SFG a confirmat că fermierii întâmpină dificultăți în a satisface cresterea cererii, dar a exprimat încrederea că situația se va stabiliza „în aproximativ o săptămână”.
Trendul a apărut inițial în Canada și a fost promovat de un TikToker cunoscut sub numele de „cucumber guy” (tipul cu castravetele). Acesta a câștigat admirația a peste 5,5 milioane de urmăritori, distribuind rețete inovatoare cu castraveți aproape zilnic. Popularitatea sa s-a extins rapid și în Islanda, unde a inspirat o cerere crescută pentru castraveți.
Problema este agravată de faptul că și alte ingrediente din rețetă au început să se epuizeze în supermarketuri, reflectând impactul neprevăzut al rețetei virale. Drept urmare, atât fermierii cât și comercianții lucrează intens pentru a restabili echilibrul aprovizionării.