Statele fac eforturi pentru a-i convinge pe oameni că păstrarea distanței sociale este, cel puțin momentan, cea mai eficientă armă de a lupta cu COVID-19. Iar atunci când nu merge se impun măsuri mai dure. Cum ar fi cele luate de autoritățile din India. Si asta după ce locuitorii au dat năvală în magazine, mai ales în cele de băuturi alcoolice, după redeschidere.
Guvernanții din Delhi s-au văzut siliți să ia decizie neplăcută pentru mulțu locuitori. Eu impus o „taxă specială corona” asupra băuturilor alcoolice. Măsura este menită a-i descuraja pe cetățeni să se înghesuie în magazine pe măsură ce restricțiile sunt ridicate, informează Hindustan Times.
Taxa va reprezenta un procent de 70% din prețul băuturilor alcoolice vândute în comerț. Astfel, autoritățile vor încasa mai mult de pe urma vânzării băuturilor. Cu toate acestea se așteaptă ca volumul cumpărăturilor de acest tip să scadă din pricina majorării fără precedent a prețurilor.
Ministrul-șef al provinciei, Arvind Kejriwal, a avertizat că, dacă nici această măsură nu dă rezultate, autoritățile vor fi nevoite să închidă magazinele care vând băuturi alcoolice. Acesta a subliniat importanța păstrării distanțării sociale, pentru a putea controla epidemia de COVID-19.
Avertismentul premierului a venit după haosul din magazinele de vin din Delhi, redeschise după 40 de zile. Multe magazine au fost reînchise și în unele cazuri poliția a fost nevoită să intrevină, pentru a dispersa mulțimea.
Potrivit unui oficial local, aproximativ 150 de magazine de băuturi alcoolice controlate de stat au fost redeschise la ordinul Ministerului Afacerilor Interne.
Delhi a înregistrat aproape 5 mii de cazuri de îmbolnăviri până în prezent.