Reclamă

Controverse pe seama noului logo al stațiunii Mamaia. Scandalul a izbucnit la doar câteva ore de la lansare. Autoritățile locale din Constanța au anunțat că renunță la noul logo al stațiunii Mamaia. Totul după ce mai multe voci au susținut că acesta a fost achiziționat în schimbul unei sume exagerată. Mai mult, presa locală constănțeană a scos la iveală faptul că noua siglă ar fi fost doar  descărcată de pe un site, nicidecum creată de la zero.

Autoritățile locale constănțene renunță la sigla stațiunii Mamaia după o zi de la lansare

Autoritățile au semnat un contract în valoare de 16 mii de euro pentru serviciile de creare a logo-ului. Cu toate acestea, există voci care susțin că design-ul siglei ar fi fost descărcat cu mai puțin de 20 de euro de pe un site specializat.

Mai mult decât atât, logo-ul propus pentru Mamaia seamănă izbitor cu cel al unui complex rezidențial din Spania. Acest detaliu a ridicat însă cele mai semne de întrebare privind originalitatea acestuia.

În replică, autoritățile locale au precizat că suma de 16 mii de euro nu a fost alocată în întregime pentru crearea logo-ului. În schimbul acestor bani, municipalitatea a primit și alte servicii din partea firmei contractate.

Social media

Potrivit Primăriei Constanța, logo-ul în sine a costat doar 800 de euro, reprezentând aproximativ 5% din valoarea totală a contractului.

Firma care a realizat logo-ul controversat este din Cluj Napoca. Reprezentanții acesteia au recunoscut că au descărcat imaginea de pe o platformă online și a dat asigurări că nu au primit niciun fel de plată în acest sens.

Organizația de Management al Destinației Mamaia-Constanța a anunțat că renunță la logo-ul propus. De altfel, OMD a specificat și că va procesul de selecție pentru un nou design va fi reluat. Totuși, se va păstra cromatica aleasă inițial.

Autoritățile locale au făcut un demers neașteptat în acest sens. Mai exact, au decis să solicitate sprijinul publicului în găsirea unui brand atractiv și original pentru stațiunea Mamaia.

Logo-ul propus inițial a fost conceput într-o estetică minimalistă și includea simboluri emblematice ale destinației. Toate erau însă reinterpretate cu o abordare actuală. Culorile răsăritului de soare din mare au fost alese pentru a reprezenta stațiunea Mamaia. De altfel, sloganul asociat, „Unde distracția întâlnește marea”, urmărea să reliefeze că Mamaia este un pol al distracției.


Reclamă

Share.

Din anul 2018 am ocupat funcția de specialist comunicare și relații publice în cadrul Federației Patronatelor din Turismul Românesc, îmbinând astfel tainele comunicării cu legile riguroase și actele normative care vizează în mod direct sfera turismului/ospitalității. Lumea digitală mi-a captivat atenția, iar astfel am descoperit acest frumos drum al redactării articolelor media pentru publicațiile online aflate în continuă dezvoltare. Încă din anul 2020, în cadrul substantial.ro, am documentat, redactat și transmis cititorilor noștri informația clară cu maximă dedicare și responsabilitate.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro