Cu doar 48 de ore înainte de Marele Premiu de Formula 1 de la Austin, echipa Red Bull se află în centrul unei controverse. Asociația Internațională a Federațiilor Sportive Automobilistice (FIA) a dezvăluit suspiciuni legate de utilizarea unui sistem ilegal pentru îmbunătățirea aerodinamicii, sistem pe care echipa austriacă a recunoscut că îl deține, dar susține că nu l-ar fi folosit, conform relatărilor RMC Sport.
După cursa din Singapore din 22 septembrie, mai multe echipe concurente au adus la cunoștința FIA posibilitatea utilizării unui astfel de sistem. Red Bull a confirmat prezența unui dispozitiv care reglează înălțimea părții din față a mașinii, dispozitiv care ar putea fi ajustat fie din interiorul mașinii, fie de un mecanic înainte de start. Această tehnologie ar aduce un avantaj aerodinamic semnificativ și un management mai eficient al combustibilului, ceea ce contravine regulilor „parc ferme” care interzic orice modificare după startul calificărilor.
„Sistemul există, dar este inaccesibil”, a declarat Red Bull, susținând astfel că dispozitivul nu poate fi accesat odată ce mașina este asamblată. Piloții echipei, inclusiv Sergio Pérez, au declarat că știau de existența sistemului, însă acesta nu era disponibil pentru a fi utilizat în timpul curselor.
În timp ce FIA nu a menționat încă eventuale sancțiuni, organizația a anunțat intenția de a ajusta controalele la viitoarele competiții, pentru a se asigura că mecanismul T-tray rămâne în conformitate cu reglementările. Un reprezentant al FIA a explicat că pot fi aplicate sigilii pe componente pentru a preveni modificările interzise, măsuri ce vor fi implementate începând cu următoarele reuniuni competiționale.
Acest incident aduce încă o dată în prim-plan performanțele Red Bull, care vor fi urmărite cu atenție în etapă 19 a sezonului 2024 de Formula 1, la Austin.