Reclamă

Oficialii europeni au convenit vineri asupra noilor planuri de mediu, care au stârnit nemulțumirea industriei aeriene. Conform noului set de reguli, companiile aeriene care operează zboruri în Europa vor fi obligate să raporteze Comisiei Europene impactul asupra climei al vaporilor și cantitatea de dioxid de carbon emisă anual. Industria aeriană a încercat să combată aceste reguli prin lobby intens, afirmând că datele de cercetare asupra efectelor dârelor de condens sunt insuficiente.

În ciuda acestor obiecții, Comisia Europeană subliniază că deși există „incertitudini inerente” privind impactul non-CO2, aportul industriei aeriene la încălzirea globală este „binecunoscut”, iar noile cerințe de raportare vor facilita o înțelegere mai bună.

Se estimează că impactul dârelor de condens, care conțin substanțe precum oxizi de azot și carbon negru, poate fi la fel de mare ca cele 2% din emisiile globale de dioxid de carbon, provenite de la aeronave. Cu toate acestea, textul final convenit prevede o excepție temporară pentru zborurile pe distanțe lungi, aplicându-se doar zborurilor între aeroporturile din Spațiul Economic European (UE plus Islanda, Norvegia și Elveția).

Krisztina Hencz, manager de politici aviatice la Transport & Environment, critică această decizie. „Companiile aeriene care operează zboruri pe distanțe lungi primesc încă o dată un tratament preferențial din partea UE”, a declarat ea pentru Euronews.

Legislația recent adoptată se corelează cu reforma sistemului european de comercializare a certificatelor de emisii (EU ETS). Conform acestui sistem, anumite companii sunt obligate să cumpere cote pentru fiecare tonă de CO2 emisă. Prețul actual este de aproximativ 70 EUR pe tonă.

Noile reguli stabilesc și metode de evaluare a amprentei de carbon pentru carburanții durabili, care pot fi obținuți din surse precum biocombustibili sau hidrogen verde. Acești carburanți sunt evaluați cu zero emisii în schema de comercializare, cu condiția ca amprenta lor de carbon să fie cu cel puțin 70% mai mică decât cea a kerosenului standard.


Reclamă

Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro