Reclamă
Reclamă

Comisia Europeană a anunțat miercuri că va impune tarife mai mari producătorilor chinezi de vehicule electrice, majorări care pot ajunge până la 38%. În cazul Tesla, CE ar putea calcula o taxă specială pentru mașinile fabricate în China și importate în UE. Dacă Comisia nu ajunge la un acord cu China privind subvențiile pentru mașini electrice, noile taxe vor intra în vigoare pe 4 iulie.

Comisia Europeană arată într-un comunicat că, în cazul în care discuțiile cu autoritățile chineze „nu vor conduce la o soluție eficientă, aceste taxe compensatorii provizorii vor fi introduse începând cu 4 iulie printr-o garanție (în forma care urmează să fie decisă de autoritățile vamale din fiecare stat membru). Acestea ar fi percepute numai dacă și atunci când se impun taxe definitive.”

Taxele individuale pe care Comisia le va aplica celor trei producători chinezi incluși în eșantion sunt:

Reclamă
  • Alți producători de vehicule electrice (EV) din China, care au cooperat la ancheta Comisiei, dar care nu au fost incluși în eșantion, vor fi supuși unei taxe medii ponderate de 21%.
  • Toți ceilalți producători de EV din China care nu au cooperat la anchetă vor fi supuși unei taxe reziduale de 38,1%, mai arată sursa citată.

De asemenea, Tesla, care are o fabrică în China, „ar putea primi o taxă calculată individual”.

În 2023, Tesla a livrat 947.000 de vehicule din fabrica sa din Shanghai, 600.000 fiind destinate pieței chineze, iar restul exportate, potrivit presei de stat chineze, preluată de CNBC și News.ro.

Potrivit estimărilor Comisiei, cota de piață a mărcilor chineze pe piața UE a crescut la 8%, de la sub 1% în 2019, și ar putea ajunge la 15% în 2025. Prețurile sunt de obicei cu 20% sub cele ale modelelor fabricate în UE.

Acțiunile unora dintre cei mai mari producători de automobile din Europa, care realizează o mare parte din vânzările lor în China, au scăzut din cauza temerilor de represalii chineze. Unii producători, precum BMW, vor suporta acum taxe pentru vehiculele lor electrice fabricate în China și vândute în Europa.

Purtătorul de cuvânt al Ministerului chinez de Externe, Lin Jian, a declarat că ancheta UE este „un caz tipic de protecționism”, iar tarifele ar afecta cooperarea economică China-UE și stabilitatea lanțurilor globale de producție și aprovizionare auto. Beijingul, a spus el, va lua toate măsurile necesare pentru „apărarea fermă” a drepturilor și intereselor sale legitime.

Asociația chineză pentru autoturisme a părut mai puțin preocupată. „Tarifele provizorii ale UE se încadrează practic în limitele așteptărilor noastre, cu o medie de aproximativ 20%, ceea ce nu va avea un impact prea mare asupra majorității firmelor chineze”, a spus secretarul general al CPCA, Cui Dongshu.

„Cei care exportă vehicule electrice fabricate în China, între care includ Tesla, Geely și BYD, au încă un potențial uriaș de dezvoltare în Europa în viitor”, a spus Cui. Producătorii și furnizorii chinezi de vehicule electrice încep, de asemenea, să investească în producția europeană, ceea ce ar evita tarifele, a arătat acesta.

Reclamă
Share.

Tânăr jurnalist de 25 de ani, absolventă a Facultății de Litere din Craiova, promptă atunci când vine vorba de redactarea articolelor de calitate, Mădălina a mai profesat în domeniu pentru cunoscute publicații din branșă. Iubește autenticitatea și este mereu la curent cu tot ceea ce se întâmplă în domeniul pe care a ales să-l urmeze. Este dinamică, informată și gata să facă față oricărei provocări, indiferent cât de dificilă pare.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro