Reclamă
Reclamă

Normele de aplicare a Codului Rutier din România vor suferi modificări semnificative după ce Executivul a adoptat un nou proiect de Hotărâre de Guvern.

Aceste modificări au fost propuse de Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și adoptate într-o ședință de Guvern desfășurată vineri. Scopul acestor modificări este de a aduce clarificări și de a simplifica anumite aspecte din Regulamentul de aplicare a Codului rutier.

Modificări radicale ale Codului Rutier

O schimbare importantă se referă la numerele de înregistrare locală ale vehiculelor lente, cunoscute sub numele de numerele galbene. În locul abrevierii denumirii localității, care este considerată greu de identificat în trafic, noile numere de înregistrare vor conține un indicativ format din cifre.

Klaus Iohannis a semnat! Codul Rutier se modifică radical. Toți șoferii sunt vizați

Reclamă

Această schimbare va fi stabilită ulterior prin ordin emis de Ministrul Afacerilor Interne. Vehiculele vizate de această modificare includ tramvaiele, troleibuzele, mopedele, mașinile și utilajele autopropulsate utilizate în lucrări de construcții, agricole și forestiere, precum și vehiculele cu tracțiune animală înregistrate de către consiliile locale.

De asemenea, proiectul prevede că plăcuțele de înmatriculare ale autovehiculelor înregistrate la Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Afacerilor Interne, Serviciul de Protecție și Pază și Serviciul Român de Informații vor fi compuse din abrevierea denumirii instituției și un număr de ordine.

În ceea ce privește înmatricularea autovehiculelor furate din străinătate, proiectul propune o modificare a legislației actuale.

Ce trebuie să știe șoferii

Conform legii actuale, autovehiculele sau remorcile furate trebuie să fie reclamate ca fiind furate atât în România, cât și în străinătate și să fie date în urmărire de către Inspectoratul General al Poliției Române pentru a fi interzisă înmatricularea lor.

Cu toate acestea, multe dintre autoturismele furate în afara țării și aduse în România nu sunt reclamate autorităților române, ceea ce ridică probleme în ceea ce privește interdicția de înmatriculare.

Un alt aspect important al proiectului este modificarea regimului de eliberare a permisului internațional de conducere (PIC). Până în prezent, Automobil Club Român (ACR) a fost singura autoritate care putea elibera acest document. Cu noua modificare, atât Direcția MAI, cât și ACR vor putea emite permisul internațional de conducere.

Permisul internațional de conducere este un document care se eliberează persoanelor care conduc autoturisme în străinătate.

Acesta reprezintă o traducere legalizată a permisului național românesc în 7 limbi de circulație internațională și este recunoscut de toate statele semnatare ale Convenției asupra Traficului Rutier de la Viena din 1968.

Acest permis scutește posesorul său de a purta asupra sa o traducere legalizată a Permisului Național de Conducere în 7 limbi de circulație internațională sau de a face o transcriere a acestuia în caracterele limbii naționale ale statului respectiv.

Aceste modificări vor intra în vigoare odată ce hotărârea de Guvern va fi publicată în Monitorul Oficial, oferind astfel mai multă claritate și ușurință în aplicarea Codului Rutier în România.

Reclamă
Share.

Tânăr jurnalist de 25 de ani, absolventă a Facultății de Litere din Craiova, promptă atunci când vine vorba de redactarea articolelor de calitate, Mădălina a mai profesat în domeniu pentru cunoscute publicații din branșă. Iubește autenticitatea și este mereu la curent cu tot ceea ce se întâmplă în domeniul pe care a ales să-l urmeze. Este dinamică, informată și gata să facă față oricărei provocări, indiferent cât de dificilă pare.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro