Cele mai mari amenzi pentru șoferi se pot da în cazul în care aceștia nu respectă gabaritul de liberă trecere.

Mai clar, cei care nu respectă această regulă, riscă să lovească sau să deterioreze pasajele existente pe drumurile publice. Din cauza acestei acțiuni, șoferii care nu respectă regulile din Codul Rutier 2023, riscă să fie amendați dur. De asemenea, aceste sancțiuni sunt valabile și în cazul în care șoferii lovesc porțile de gabarit existente la trecerea șinelor de tren. 

Mai exact, Codul rutier stabilește că  “lovirea și/ sau deteriorarea pasajelor superioare de pe drumurile publice, prin nerespectarea gabaritului de liberă trecere semnalizat corespunzător”, reprezintă o contravenție. Conducătorii auto care nu respectă această prevedere pot fi sancționați cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni.  

Codul Rutier 2023: Regula pe care orice șofer trebuie să o știe!

Așadar, amenzile din clasa a IV-a de sancțiuni sunt clasate printre cele mai mari pe care le pot primi persoanele fizice, conform Codului rutier. Mai clar, acestea sunt cuprinse între 1.305 și 2.900 de lei. Tot aceleași amenzi se pot aplica conducătorilor auto, dacă aceștia lovesc, deteriorează sau ocolesc porțile de gabarit instalate înaintea trecerii la nivel cu cale ferată. 

Codul Rutier 2023. Toți șoferii trebuie să știe această regulă! Se dau cele mai mari amenzi

De asemenea, șoferii care își modifică mașinile și în acest mod se modifică și dimensiunile exterioare ale autoturismului, iar acesta nu se mai încadrează în gabaritul de liberă trecere stabilit pentru anumite zone pot fi amendați de oamenii legii și pentru modificări neomologate, potrivit Avocatnet.ro. 

Amenzile sunt uriașe

În cazul de mai sus, polițiștii vor da amenzile din clasa a III-a de sancțiuni, adică sume cuprinse între 870 și 1.160 de lei. 

În acest an, din dorința de a crește siguranța pe drumurile publice, Codul Rutier va fi modificat din temelii. Deja s-au adăugat noi reguli de respectat, cum ar fi interzicerea parcării pe trotuare, în orașele mari, și nu numai. 

Aceste modificări au loc în contextul în care România este una dintre țările din Europa în care mor cei mai mulți oameni din cauza accidentelor rutiere grave. Neatenția, nerespectarea regulilor de circulație, dar și infrastructura de proastă calitate, sunt unele dintre cazurile care duc la producerea tragediilor pe șoselele din țară.