Codul Rutier 2023 a fost modificat din temelii! Toți șoferii trebuie să se pună la curent cu aceste modificări.

Codul Rutier 2023 de la noi din țară a suferit mai multe modificări anul acesta. Scopul principal al acestora este de a crește siguranța pe șosele, ținând cont că țara noastră se află într-un clasament negativ în Europa. Mai clar, în România se produc cele mai multe accidente rutiere grave anual. 

Așadar, noile modificări din Codul Rutier au impus noi reguli și obligații pentru șoferi, iar neconformitatea cu acestea poate atrage sancțiuni uriașe. 

Codul Rutier 2023: Frâna de ajutor, obligatorie pentru acești șoferi

Una dintre schimbările majore este obligația șoferilor de a acționa frâna de ajutor și de a opri motorul ori de câte ori se îndepărtează de mașină. Potrivit noilor prevederi ale legii, nerespectarea acestei reguli poate atrage amenzi destul de mari. 

Mai precis, este sancționată „nerespectarea obligației de a acționa frâna de ajutor, de a opri funcționarea motorului și de a cupla într-o treaptă de viteză inferioară sau în cea de parcare dacă autovehiculul are transmisie automată, atunci când conducătorul vehiculului imobilizat pe drum public se îndepărtează de acesta”. 

Șoferii care se opresc pe un drum public trebuie să se asigure că au tras frâna de mână la mașină, că au oprit motorul sau că au lăsat autoturismul „în viteză” înainte de a se îndepărta.  

Codul Rutier 2023 | Schimbarea pe care nu mulți șoferi o știu. Gestul banal care este sancționat dur de polițiști

Șoferii care nu respectă legea riscă amenzi uriașe

Cei care nu respectă această regulă riscă amenzi mari și trei puncte de penalizare. De asemenea, Codul rutier definește oprirea ca fiind imobilizarea voluntară a unui vehicul pe drumul public pentru o durată de cel mult 5 minute. Dacă vehiculul este imobilizat mai mult timp, se consideră că se află în staționare. 

Alte comportamente care sunt sancționate conform noilor prevederi ale legii includ oprirea nejustificată sau circulația pe banda de urgență a autostrăzilor, oprirea pe partea carosabilă a drumurilor expres sau europene, depășirea cu 21 până la 30 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv sau pătrunderea într-o intersecție atunci când circulația în interiorul acesteia este blocată. 

Share.

Tânăr jurnalist de 25 de ani, absolventă a Facultății de Litere din Craiova, promptă atunci când vine vorba de redactarea articolelor de calitate, Mădălina a mai profesat în domeniu pentru cunoscute publicații din branșă. Iubește autenticitatea și este mereu la curent cu tot ceea ce se întâmplă în domeniul pe care a ales să-l urmeze. Este dinamică, informată și gata să facă față oricărei provocări, indiferent cât de dificilă pare.