Sari la conținut
Ultimele știri
Actualitate

Codul Rutier 2023 | Ce riscă șoferii care nu plătesc taxa de pod de la Fetești

  • Publicat:
  • 2 minute de citit
Lovitură pentru șoferii care conduc în București! Sunt monitorizați cu tehnologie de ultimă generație: Primesc amenzile prin poștă!

Șoferii se pot confrunta și anul acesta cu cozile imense de la punctul de taxare de pe podul Fetești, scrie în Codul Rutier 2023. Aglomerația se produce fiindcă mulți conducători auto uită că taxa poate fi plătită printr-un simplu SMS. Iată ce riscă șoferii care nu plătesc această taxă.

Pe drumul spre litoral, A2 se oprește brusc în Câmpia Română, la Fetești, unde șoferii trebuie să plătească o taxă pentru a trece peste podurile dunărene. Taxa se poate achita online, la fața locului sau prin SMS, pentru a evita cozile obișnuite.

Codul Rutier 2023: Ce riscă șoferii care nu plătesc taxa de pod de la Fetești

În acest an, taxa pentru un autoturism este de 13 lei, iar suma crește în funcție de tipul și tonajul vehiculului. Taxa poate fi achitată prin SMS la numărul 7577, incluzând numărul de înmatriculare și categoria autoturismului. Taxa de tranzitare a podului este valabilă timp de 24 de ore.

Dacă taxa nu a fost achitată, șoferii pot face acest lucru fără amendă până a doua zi la ora 24. În caz contrar, amenda este de 130 de lei. Taxa de trecere poate fi achitată și la benzinăriile de pe Autostrada Soarelui. Potrivit legislației, amenzile emise de Cestrin pot fi contestate la judecătoria de pe raza de domiciliu, cu argumente întemeiate.

Codul Rutier 2023 | Ce riscă șoferii care nu plătesc taxa de pod de la Fetești

Mare atenție atunci când contestați amenda

Pentru contestații, este esențial un motiv bine întemeiat. Procesele contravenționale vin însoțite de dovezi solide, cum ar fi fotografii cu autoturismul în timp ce tranzitează punctul de taxare și documente care atestă că taxa nu a fost achitată. 

Contravenientul este persoana numită în procesul verbal, chiar dacă nu este șoferul mașinii în momentul trecerii. Contestarea poate fi trimisă și prin poștă, cu codul poștal corect.

Pentru judecare în lipsă, sunt necesare: dovada plății peajului (dacă este prin SMS, un screenshot al SMS-ului, copia facturii de telefonie și dovada plății), certificatul de înmatriculare al autovehiculului și actul de identitate. CNAIR subliniază importanța formulării corecte a plângerii împotriva procesului verbal.

Te-ar putea interesa și

Citește mai multe în Actualitate