Postul de televiziune CNN a anunțat recent că va reduce aproximativ 200 de posturi, însă are planuri să angajeze alte 200 de persoane pentru activități digitale în lunile următoare, conform agenției EFE, citată de Agerpres. Decizia vine într-un context în care CNN se confruntă cu o scădere a audienței, atât la televiziune, cât și în mediul online.
CNN, cunoscut pentru a fi un post preferat de democrații fostului președinte Joe Biden, își vede audiența depășită de concurenți precum MSNBC și Fox News, acesta din urmă fiind ales de republicanii noului președinte, Donald Trump. Problemele de audiență nu se limitează însă doar la difuzările TV, ci se extind și în online, unde, conform companiei de analiză Comscore, CNN a înregistrat cea mai scăzută audiență din ultimii doi ani, cu 90,5 milioane de utilizatori unici în decembrie.
„Dacă nu creștem cu adevărat și convingător audiențele pe noile platforme, perspectivele noastre de viitor nu vor fi bune”, a declarat pentru New York Times directorul general al CNN, Mark Thompson. Acesta a adăugat că CNN trebuie să continue să fie o sursă indispensabilă de știri pentru milioane de oameni.
Pentru a susține strategia digitală, CNN a obținut o investiție de 70 de milioane de dolari din partea Warner Bros. Discovery, compania care deține postul. Din cele 200 de noi angajări planificate, CNN intenționează să angajeze aproximativ jumătate dintre noii angajați, precum analiști de date și ingineri de produs, în primele luni ale anului în curs.
În acest context, CNN urmărește să-și consolideze prezența și atractivitatea în digital, într-un efort de a-și reafirma poziția de lider în furnizarea de știri.