Premierul Marcel Ciolacu a declarat joi seară, la Antena 3, că dosare precum cel în care sunt anchetaţi generalii Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă afectează instituţia din care cei doi au făcut parte, dar şi credibilitatea statului român.

„Vorbim concret de un caz. Cazul Coldea este un precedent, în acest moment creat. Cine are de suferit? Are, în primul rând, instituţia din care a făcut parte. Cine mai are de suferit? Statul român şi credibilitatea statului român. În momentul în care românul se uită la televizor şi vede că oameni care au gestionat informaţii şi-au creat o încrengătură pentru a scoate bani şi a face acte de corupţie, în momentul ăla încrederea în statul român normal că scade,” a declarat premierul.

Ciolacu a afirmat că va ridica în CSAT problema legislaţiei depăşite care guvernează funcţionarea serviciilor de informaţii. „De aceea am zis: e o discuţie foarte serioasă, e o discuţie pe care trebuie să o avem instituţional. Avem o legislaţie depăşită, pe care nimeni nu şi-a asumat-o până acum, să se intre în Parlament, în comisiile de specialitate, avem comisie pentru SIE şi comisie pentru SRI, de monitorizare a activităţii, nimeni nu a schimbat această legislaţie din anul 1992. E normal că este depăşită,” a afirmat Ciolacu.

„Se pot lua măsuri imediate, instituţionale la fiecare instituţie în parte, pentru că semnează nişte acorduri şi nişte contracte de muncă, presupun, sau se va intra în comisiile de specialitate în Parlament, în comisiile de monitorizare. Eu cred … din funcţia de prim-ministru o să ridic această discuţie în CSAT, împreună cu toţi directorii instituţiilor să vedem care este abordarea: grăbim modificarea legislativă, se pot lua măsuri în fiecare instituţie în parte şi face reguli foarte clare pentru toată lumea”, a adăugat premierul.

El este de părere că numărul mandatelor directorilor serviciilor de informaţii ar trebui limitat la două. „Consider că mandatele pentru director la SRI, la SIE, la SPP sau la orice serviciu trebuie să fie limitate la două mandate,” a spus Ciolacu.

În concluzie, Premierul Marcel Ciolacu a atras atenţia asupra impactului negativ al cazurilor de corupţie din domeniul serviciilor de informaţii şi a subliniat necesitatea actualizării legislaţiei vechi din 1992. Propunerile includ măsuri imediate instituţionale şi limitarea mandatelor directorilor la două mandate. Discuţia va fi ridicată în cadrul CSAT pentru a stabili paşii următori.