Reclamă
Reclamă

Prezentatorul TV Michael Mosley a fost cunoscut pentru sfaturile sale bazate pe studii științifice pentru îmbunătățirea sănătății. Din postura de cobai al propriilor recomandări, Mosley a testat personal diverse metode înainte de a le împărtăși publicului, relatează BBC.com.

„Michael a căutat orice lucru care ar ajuta oamenii să aibă o viață mai bună și mai sănătoasă”, spune fosta sa colegă, dr. Saleyha Ahsan, coprezentator al emisiunii „Trust me I’m a Doctor”.

Una dintre cele mai populare idei ale lui Mosley este postul intermitent. Acesta presupune să mănânci normal cinci zile pe săptămână și mult mai puțin în celelalte două zile. Dieta 5:2 a stârnit un interes enorm când a fost prezentată în emisiunea „Horizon TV Eat, Fast and Live Longer”, difuzată acum peste 10 ani.

Reclamă

Dorind să amelioreze diabetul de tip 2 de care suferea, Mosley a ținut această dietă timp de cinci săptămâni, consumând mai puțin de 600 de calorii în zilele de post. În acea perioadă, a slăbit câteva kilograme, iar markerii săi din sânge, inclusiv glucoza și colesterolul, s-au îmbunătățit.

Doctorul Mosley a promovat și conceptul de exerciții fizice scurte, pentru a încuraja persoanele cu program încărcat să facă mișcare. Ideea este să faci activități fizice ori de câte ori este posibil, precum urcatul scărilor în locul utilizării liftului sau mersul în ritm alert, mai ales la prima oră a dimineții.

Mosley a fost și un adept al beneficiilor temperaturilor scăzute asupra corpului. A cercetat cum organismul răspunde la frig – de la dușuri reci la exerciții fizice în frig și dormitul într-o cameră rece. „Locuiesc într-o casă veche, care este scump de încălzit – așa că purtăm mai multe straturi de haine și menținem termostatul la aproximativ 15 grade”, a declarat Mosley.

Cercetările sale indică faptul că reducerea temperaturii cu câteva grade poate îmbunătăți metabolizarea grăsimilor și a zahărului din sânge, poate îmbunătăți starea de spirit și poate ajuta la prevenirea diabetului de tip 2.

Mosley a subliniat și importanța unui consum corect de alimente. De exemplu, roșiile gătite sunt mai benefice decât cele crude, deoarece gătirea lor eliberează licopina, un antioxidant puternic. De asemenea, sfatul său a fost să coacem sfecla roșie sau să facem suc din această legumă. Alimentele fermentate, cum ar fi iaurtul, chefirul și varza murată, au fost de asemenea recomandate pentru îmbunătățirea sistemului imunitar și reducerea inflamațiilor.

În ceea ce privește ciocolata, Mosley a susținut varianta neagră, considerată mai sănătoasă decât ciocolata cu lapte. O descoperire inedită sugerată de Mosley este consumul pastelor reci, care, conform studiilor, acționează mai mult ca fibre și mai puțin ca un carbohidrat cu amidon, ducând la o creștere mai mică a glicemiei și a insulinei.

În concluzie, sfaturile lui Michael Mosley includ postul intermitent, exerciții scurte și eficiente, utilizarea beneficiilor frigului, consumul corect al alimentelor și beneficiile alimentelor fermentate, precum și ale pastei reci pentru o sănătate optimă.

Reclamă
Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro