Gările și aeroporturile din China au devenit extrem de aglomerate vineri, întrucât milioane de cetățeni se întorc în orașele natale pentru a sărbători Noul An Chinezesc sau Anul Nou Lunar, potrivit Reuters. Festivitatea, cunoscută ca cea mai importantă sărbătoare din China, are loc între 28 ianuarie și 4 februarie și marchează sosirea Anului Șarpelui. Aceasta perioadă este, de regulă, un impuls major pentru afaceri, cum ar fi magazinele, cinematografele și restaurantele, întrucât familiile își petrec timpul împreună, sărbătoresc și fac cumpărături.
Autoritățile chineze au extins perioada de vacanță de la șapte la opt zile pentru a încuraja consumul și a stimula economia. În eforturile de a sprijini consumul, au fost promovate destinațiile de vacanță tematice de iarnă și au fost asigurate tarife aeriene accesibile în întreaga țară, conform autorităților Consiliului de Stat în cadrul unei conferințe de presă la Beijing.
În ciuda acestor inițiative, companiile și călătorii intervievați de Reuters indică un grad de reticență în cheltuieli, cauzat de declinul pieței imobiliare și îngrijorările privind siguranța locurilor de muncă. „A devenit și mai dificil să câștigi bani și să găsești un loc de muncă. Există mult mai mulți șomeri și toți spun că este mai dificil”, a declarat Liu, un profesionist în vânzări din Beijing.
Ministerul Transporturilor din China estimează aproximativ 9 miliarde de călătorii în întreaga țară în această perioadă de doar 40 de zile, număr ce depășește cifra de 8,4 miliarde de călătorii înregistrată în aceeași perioadă a anului trecut. Totuși, există și persoane care aleg să rămână la muncă pentru a câștiga mai mulți bani, conform declarației lui Nie, o angajată în sectorul sportiv din Beijing care beneficiază de salarii triple.
În sectorul cinematografic, există semne pozitive. Având în vedere vânzările de bilete de film în avans care au depășit 400 de milioane de yuani (55,24 milioane de dolari), redresarea este un semnal bun pentru industria marcată de o scădere de 22,6% a veniturilor totale din box office-ul chinez în 2024. Un factor de creștere în cererea de bilete a fost filmul popular „Legends of the Condor Heroes: The Gallants”.
O altă tendință observată este creșterea călătoriilor pe distanțe lungi în străinătate. Trip.com a raportat un număr dublu de rezervări pentru zboruri externe și pachete turistice în comparație cu anul precedent. Destinațiile asiatice rămân populare, cu creșteri notabile în solicitările de bilete pentru țări precum Vietnam, Singapore, Indonezia și Japonia, potrivit Consiliului Mondial pentru Călătorii și Turism.