Compania CFR a realizat luni probe pe rețeaua feroviară modernizată de pe Coridorul IV Pan-European pentru circulația trenurilor cu viteza de 176 km/h, confirmând astfel viabilitatea tehnică a procesului de modernizare. Aceste teste au fost efectuate pe distanța Sighișoara – Teiuș – Coșlariu și au implicat părțile subsistemelor structurale fixe, inclusiv linia de contact, suprastructura șină-traverse-prindere și lucrări de artă, conform unei comunicări oficiale citate de Agerpres.
Probele au fost realizate în conformitate cu prevederile HG 108/2020 privind interoperabilitatea sistemului feroviar. „Testele s-au efectuat pe distanța Sighișoara – Teiuș – Coșlariu, în conformitate cu prevederile HG 108/2020 privind interoperabilitatea sistemului feroviar, prin care CFR SA are atribuții să pună la dispoziție o infrastructură interoperabilă operatorilor de transport feroviar care solicită acest lucru, pentru stabilirea compatibilității tehnice între vehicul și rețeaua preconizată”, se menționează în comunicat.
Autoritatea de Siguranță Feroviară – ASFR a emis autorizația temporară necesară operatorului de transport care a solicitat testul, asigurând astfel cadrul legal pentru desfășurarea probelor.
Teste de acest tip sunt esențiale pentru validarea standardelor tehnice necesare integrării rețelei feroviare românești în sistemul european și pentru asigurarea unui nivel crescut de siguranță și eficiență în transportul feroviar.