Într-un gest neașteptat care a captivat inimile utilizatorilor de internet, o învățătoare a fost luată prin surprindere de o solicitare inedită venită din partea unuia dintre elevii săi.
Copilul, pe nume Ștefan Săman, a primit aprobarea cererii sale neobișnuite adresate cadrelor didactice, cerere care a implicat modificarea regimului de teme pentru acasă. Povestea inițiată de către Ștefan și răspunsul primit de la învățătoare s-au răspândit rapid pe rețelele sociale, generând un val de reacții și comentarii pozitive din partea publicului larg.
Într-o cerere scrisă, tânărul Ștefan Săman a rugat cu respect ca vinerea să fie ziua în care elevii să nu primească teme pentru acasă. Argumentul principal prezentat de Ștefan a fost că această măsură ar fi „benefică pentru fericirea copilului”, sugerând indirect impactul pozitiv pe care îl poate avea reducerea sarcinilor școlare asupra stării de bine a elevilor.
Surprinsă, dar în același timp impresionată de sinceritatea și originalitatea cererii, învățătoarea lui Ștefan a decis să împărtășească cererea pe propria pagină de Facebook. Inițiativa sa a fost întâmpinată cu entuziasm de către comunitatea online, mulți apreciind creativitatea și curajul elevului de a-și exprima deschis dorințele în fața autorităților școlare.
Răspunzând cererii lui Ștefan, învățătoarea a luat decizia de a nu mai da teme elevilor cel puțin în zilele de vineri, marcând astfel un precedent interesant în politica școlară internă. „Se aprobă! Motivarea este FOARTE TARE!”, a scris învățătoarea ca răspuns la solicitarea elevului, demonstrând deschidere și susținere față de ideile constructive venite din partea elevilor.
Acest episod scoate în evidență importanța dialogului între elevi și cadrele didactice și arată cum o simplă idee, exprimată într-un mod respectuos, poate genera schimbări pozitive în mediul școlar. Reacția pozitivă a comunității online reflectă, de asemenea, dorința larg răspândită pentru un sistem educațional care să pună mai mult accent pe bunăstarea emoțională și psihologică a elevilor.