Care sunt criteriile tale principale atunci când alegi locul în care vrei să stai într-un avion?
Pentru unii, ar putea fi un culoar, astfel încât să fie ușor accesul la toalete. În timp ce pentru alții, ar putea fi un scaun la fereastră cu vedere. Spațiul pentru picioare poate fi, de asemenea, un factor, la fel ca și așezarea deasupra aripii sau în față în loc de spate.
Un scaun deasupra aripii blochează vederea în timp ce stați în spatele unui avion cu motoare montate în spate poate fi zgomotos. Te-ai gândit vreodată care sunt cele mai sigure locuri de pe un avion de linie? Dar care ar oferi cele mai bune șanse de a supraviețui într-un accident?
Un loc sigur
Deoarece avioanele nu zboară în munți înapoi și faptul că aproape întotdeauna vezi o înotătoare de coadă în epavă, logica ar sugera că așezarea în spatele avionului ar fi cel mai sigur. Acestea fiind spuse, trebuie să luați în considerare tot felul de alți factori. Cum ar fi cât de aproape sunteți de un rând de ieșire și ce parte a avionului a fost cel mai grav impactului.
Dezastru aerian din Tenerife
Dacă ne uităm la cel mai grav accident de aviație din lume, dezastrul din Tenerife din 1977. Când un Boeing 747 KLM s-a ciocnit în timp ce decola cu un Boeing 747 Pan Am care rula, vedem următoarele:
Toți cei 234 de pasageri și 14 membri ai echipajului aeronavei KLM au murit.
Pe avionul jumbo panamerican format din cei 396 de pasageri și echipaj, 61 de pasageri au supraviețuit.
Cei 61 de pasageri și echipaj care au supraviețuit stăteau cu toții în fața avionului. Nu în spate. Acest lucru sugerează că are mai mult de-a face cu norocul decât cu locul în care stai dacă vei supraviețui.
Potrivit unui raport care analizează accidentele și decesele între 1985 și 2020, cel mai rău loc pentru a sta este în mijlocul avionului. Scaunele din mijlocul cabinei au avut o rată de mortalitate de 39%. În timp ce treimea din față avea 38% și treimea din spate 32%.
Șanse de supraviețuire
Când te uiți la locurile care ți-au oferit cele mai bune șanse de a supraviețui unui accident, scaunele din mijloc din spatele avionului au ieșit cele mai bune. Cu o rată de deces de 28%. Cele mai proaste locuri erau de fiecare parte a culoarului, în mijlocul aeronavei. Cu o rată a mortalității de 44%.
Un alt studiu realizat de Universitatea din Greenwich a mai stabilit că, în urma unui accident, acei pasageri care stăteau cel mai aproape de o ieșire de urgență au avut cele mai mari șanse de a ieși în viață.
După cum am menționat mai devreme, șansele de a supraviețui unui accident au mai mult de-a face cu circumstanțele acestuia. Dacă coada avionului ia cel mai mare impact, pasagerii din spate se vor descurca mai rău. Dacă vârful ar avea un impact mai întâi, oamenii din fața aeronavei ar ieși mai rău.