Radu Oprea, ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, a explicat ce trebuie să facă pasagerii cu zboruri anulate la Wizz Air. În România, din păcate, se pare că nu se poate lua nicio măsură împotriva companiei.
Ce trebuie să facă pasagerii cu zboruri anulate la Wizz Air
Mii de români au trecut prin cele mai neplăcute experiențe cu Wizz Air, după ce zborurile le-au fost anulate sau amânate. Valul de greve din ultimele săptămâni, dar și alți factori, au determinat mai multe companii aeriene să facă modificări în oralul lor se zboruri.
În astfel de cazuri, operatorii sunt obligați să le ofere pasagerilor atât despăgubiri, cât și un alt zbor în cazul anulării. Doar că în cazul Wizz Air, care nu face acest lucru, românii au fost buni de plată, fără vreo soluție din partea autorităților române.
Radu Oprea, ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a explicat că facă vor să-și primească banii, pasagerii Wizz Air trebuie să urmeze alți pași. Mai exact, să acceseze platofma europeană unde pasagerii pot depune plângeri pentru a-şi cere drepturile şi pentru a reclama neplăcerile produse de companie.
De ce nu poate fi amendată compania Wizz Air în România
În ciuda numeroaselor plângeri depuse la Protecția Consumatorului, autoritatea română are mâinile legate. Wiz Air este o companie din Ungaria, care nu are reprezentant în România. Iar legislația din țara noastră nu permite ca ANPC să aplice sancțiuni în acest caz.
Problema ar putea fi rezolvată prin intermediul unui proiect de lege depus acum mai mult timp în Parlament. Însă acesta este blocat de mai mult timp, iar până în toamnă senatorii și deputații sunt în vacanță. Astfel că în următoarele luni este puțin probabil ca ceva să se schimbe în favoarea românilor.
Singura opțiune rămasă rămâne platforma europeană. Aici, pasagerii păgubiți pot depune plângeri împotriva platformei WizzAir.