În mod clar, românii sunt extrem de selectivi atunci când vine vorba despre restaurantele pe care le aleg. Bucureștiul abundă de locații care se întrec în decoruri și meniuri exclusiviste. De altfel, prețurile sunt și ele pe măsură. Când vine vorba însă de locurile în care consumatorii nu au acces, respectiv bucătăria, nu toate locațiile ar mai fi catalogate la „5 stele”.
Este și cazul unui lanț de restaurante de lux din București în care inspectorii ANPC au descoperit o mizerie cruntă.
Imaginile din bucătăria unui restaurant exclusivist din București, plină de mizerie, postate în online de președintele ANPC
În mod cert sănătatea noastră ar trebui să fie pe primul loc pentru toți proprietarii de restaurante. Când vine vorba de alimentația publică, normele au fost înăsprite de la an la an. Cu toate acestea însă deseori sunt descoperite neconformități grave. Se întâmplă și la case mari, acolo unde consumatorii lasă bani grei pentru preparate „fine”. Recent, inspectorii ANPC au efectuat un control în cadrul unuia dintre cele mai luxoase restaurante din Capitală. Cu o locație selectă în sectorul 1, „la vedere”, nimic nu trădează haosul din bucătărie.
Dincolo de ușile închise, inspectorii au găsit alimente depozitate în condiții neconforme chiar lângă… gunoi. Recipiente frigidere și plite mizerabile, toate funcționale pentru preparatele care ajungeau pe mesele clienților. Mai grav este că acest control nu este primul realizat în cadrul aceluiași restaurant.
Președintele ANPC și-a exprimat indignarea legată de faptul că proprietarii au ales să nu remedieze problemele.
„Unii nu învață nici din greșelile lor.„, a scris Horia Constantinescu alături de imaginile respective.
Șeful ANPC îi îndeamnă inclusiv pe angajații din Horeca să reclame neconformitățile
Horia Constantinescu ocupă funcția de președinte ANPC din 2019. De atunci, comisarul se laudă cu rezultatele din teren, realizate în folosul consumatorului. De altfel, acesta păstrează o legătură inclusiv prin prisma online-ului cu toți consumatorii. Horia Constantinescu face live-uri inclusiv pe Tik Tok în care îi îndeamnă pe consumatori, dar și pe angajații din Horeca să reclame orice neregulă observată în acest sector.