Șeful Stellantis, Carlos Tavares, a demisionat duminică, surprinzător, pe fondul unor previziuni pesimiste privind profitul și o scădere accentuată a capitalizării bursiere în acest an. De la începutul anului, capitalizarea bursieră a companiei a scăzut cu aproximativ 40%, conform DPA și Reuters.
Acum două luni, Stellantis și-a revizuit în scădere previziunile anuale, motivat de scăderea vânzărilor și majorarea costurilor necesare pentru revizuirea afacerii sale în Statele Unite, precum și de competiția intensificată din China în sectorul vehiculelor electrice. Agerpres relatează că producătorul auto a anunțat ulterior că Tavares nu va încerca să obțină un nou mandat, programându-și să se pensioneze la finalul contractului său, la începutul anului 2026.
Stellantis, ce include branduri precum Dodge, Ram, Jeep, Chrysler, Fiat, Citroen și Peugeot, a declarat că va începe căutarea unui nou director general în prima jumătate a anului 2025. Directorul independent, Henri de Castries, a subliniat că în ultimele săptămâni au apărut neînțelegeri între acționarii principali, Consiliul de Administrație și Tavares, acestea având ca rezultat demisia sa.
Duminică, Stellantis a publicat un comunicat prin care a anunțat că Board-ul său, incluzându-l pe președintele John Elkann, a acceptat demisia lui Tavares „cu efect imediat” și că va fi creat un comitet executiv interimar condus de Elkann.
Carlos Tavares a fost la cârma Stellantis încă de la formarea companiei în 2021, rezultat al fuziunii dintre Fiat Chrysler și PSA, proprietarul Peugeot și Citroen.